Een middagje ontspanning op de Dachstein

Oostenrijk, Oberösterreich

Vanmorgen eerst Sabrina en dan snel richting de bus. Ik heb gisteravond uitgevonden dat om kwart over 9 een bus rechtstreeks met een paar stops naar Schladming rijdt dus een half uurtje later in Schladming. Dan eerst naar het Bezirk om de sleutels die Jan had af te geven. Ze waren daar sprakeloos en ze hadden wel contact met het bedrijf waar Jan voor werkt opgenomen maar die wisten niets. Nee ze hebben na de ziekmelding en de mededeling dat hij in het ziekenhuis ligt niet gereageert.
Dan naar het ziekenhuis gelopen en daar waren net de artsen de ronde aan het lopen. Dus ik zei wie ik was en dat ik info overJan wilde dus ze zeiden dan moet u even wachten. Na verloop van tijd maar naar Jan gegaan. Die was heel veel beter al loopt er veel bij hem door elkaar en dat vindt hij dan ook zijn waarheid ook al zeg ik hem dat het niet zo is best lastig. Dan weer naar de receptie om te vragen en hij heeft geen 2 aanvallen gehad maar nog heel veel meer dat is dus in Salzburg aan de hand van de mri en scan eruit gekoemen . Dus ze kunnen het ook niet echt goed beoordelen in Schladming. Hij gaat morgen naar de Dopplerkliniek in Salzburg en ik zei dat ik met hem mee wil. Zeggen ze nee dat kan niet oh waarom niet zo ver ik weet moet dat kunnen mits het even erbij aangemeld wordt bij het RK en gelijk misbruik van de situatie gemaakt en mijn zoon is de plaatsvervangende hoofd (inofficieel zelfs leidt hij) in Gröbming en die heeft gezegd dat het wel kan. Daar werd iemand zuur en die zei ja ik ken uw zoon maar of ze dat ook wist van hem. Dan zegt ze nou als u dan maar weet dat u niet mee terug kan rijden. En ik oh ik kan best voor mezelf zorgen en een hotel boeken en de volgende dag terug reizen. Zuurpruim.
Dan heb ik gevraagd of ik Jan mocht meenemen in een rolstoel want hij zag er prima uit en dan konden we koffie gaan drinken. Dat mocht en dus gezellig naar het restaurant en ik had vanillekrapfen meegenomen . Hij was zo blij. Hij klaagt dat hij zo honger heeft en ik vind ook dat hij te weinig eten krijgt. Tot zondag ging het goed omdat ik het samen met de verpleegster het veranderd had maar nu krijgt hij ook weer geen yoghurt in de avond dan eet hij niets tussen zeg 5 uur en 8 uur. Ik vind dat funest voor iemand met suiker In krap 9 uur 3 maaltijden en verder over de dag niets. De maaltijden 2 stukjes bruinbrood met beleg en bv vanmiddag een schaaltje met 3 blaadjes sla een wortel in kleine stukjes gekookt verspreid over zijn bord dat het wat leek een flinke lepel met wat spätzel en een stukje kip, een bakje met wat vanille pudding suikervrij nee daar wordt je vet van dan ben ik de heldere soep nog vergeten. Ja zijn suiker is uitstekend.
Dan heb ik Jan terug gebracht omdat hij moest gaan eten of wel lucht happen.
IK ben naar het busstation gelopen en al snel kwam de bus naar Ramsau. Het weer was super mooi, blauwe lucht volop zon en warm. Ik tot boven naar het bergstation gereden en dan met de gondel naar de Dachstein gletsjer. Geweldig zo veel sneeuw zo mooi. de overkappingen die over de loopbanden daar zijn die zie je niet eens meer zijn onder de sneeuw verdwenen dus kan ook niet meer gebruikt worden. Ze waren nog volop bezig met de pistes te prepareren Er is een foto bij daar zie je iets boven de sneeuw uitsteken en dat is het topje van de elektriciteitsmast. Ik heb het bij de foto erbij gezet. Gewoon van alles genoten en even mijn hoofd leeg gemaakt dat kan ik erg goed in de bergen . Wat gaan eten in het restaurant en ik had spekbrood genomen maar ik eet maar weinig dus 1 donker zwaar zadenbroodje voor Jan belegd met spek en in een servetje gepakt heeft hij vanavond wat. Dat verheugde gezicht toen ik het hem gaf. Want ik was nadat ik terug was in Schladming weer naar Jan gegaan en daar gewacht tot Jannick om 17 uur van zijn werk kwam. Thuisgekomen en lekker in mijn bed wat tv kijken en straks eet ik wel wat.