Een vroegertje en een uitstapje

Vanmorgen om 5 voor 6 eruit. Eerst even zelf naar de toilet en wat aantrekken dan Theresa wakker gemaakt. Die was gisteravond gekomen omdat ze niet bij Belana wilde slapen. Dus dat was vroeg op voor ons want Meli komt pas tegen achten thuis en Jannick is op Reha. Haar ontbijt gemaakt en wat ze mee moest nemen. Dan heeft Opa haar naar de bus gebracht dat was wel lopen want Meli had onze auto mee. Het was bar en boos slecht weer veel wind en regen. Dan besloot ik ook maar gelijk naar de sportschool te gaan , dan had ik dat ook maar gehad. Na thuiskomst was ik blij dat ik een warme douche kon nemen. Tegen de wind in en dan zoveel regen is niet lekker.
Meli wil graag morgen naar Graz dan komt Jannick met Sabrina ook daarheen. Jan moet dan rijden want zij komt uit de nacht.
Ach zo hebben we weer wat te doen. Ik wilde nog wel naar Graz maar eigenlijk een weekje later. Maar ach dit kan ook.
De sneeuw is tot vlak boven ons gekomen. Als de regen die valt sneeuw was geweest dan konden we de deur niet meer uit. Ik heb een beetje aan de site gewerkt en dan gaan koken. Dan met Jan samen gegeten. Ik had voor Theresa ook eten apart gehouden die zou pas om half 3 thuis zijn. Gaat de telefoon om half 2 was het Theresa. Die was met turnen met haar hoofd tegen de muur geknalt en voelde zich niet zo lekker. Dus Jan en ik hop de auto in en naar Stainach. Ze was blij om ons te zien en blij om thuis te zijn. Ik denk dat veel de schrik is geweest want in de middag ging het haar beter. ze had gegeten niet veel maar van alles wat. Om half 4 kwam Ingrid haar ophalen. Dus was er weer rust voor ons. Lekker gaan werken aan mijn site en tot het jaar 2009 klaar. Dan al die oude albums met draad gerepareerd zodat ze niet uit elkaar vallen. Dan ze verpakt en klaar om op de zolder te zetten.
Het eerste pakket klaar. Maar nog heel veel te gaan. De albums nu zijn niet meer met ringbanden dus die gaan niet kapot.

Zaterdag 18 November
Vanmorgen wakker van de wekker om 7. Opgestaan en douchen en aankleden dan ook Jan wakker gemaakt. Ontbijten en een koffie en om half 9 kwam Meli zeggen dat ze klaar was. Die had nachtdienst gehad en had aan ons gevraagd of wij mee met haar wilden gaan naar Graz. Jan reed heen kon ze haar ogen even dicht doen. We konden lekker doorrijden ook al was het bij ons veel wind en sneeuwde het. Hoe dichter bij Graz des te beter werd het weer. Op ons vaste parkeerdek was geen plaats en we wilden eraf rijden toen er iemand weg ging , geluk moet je hebben. Jannick stond er al op de invalidenparkeerplaats met Sabrina. Dan zijn we eerst naar de Primarkt gegaan en daar waren we zeer lang zoet. Jannick en Meli hebben veel voor de kinderen gekocht, ik weer een muts voor mezelf en ook nog wat andere dingen. Dan nog een hele verdieping rond gelopen en Jannick en Meli deden verschillende inkopen. Dan zijn we heerlijk gaan eten en daar ook de tijd voor genomen. Sabrina is hardstikke braaf. Ze heeft sinds gisteren een nieuw soort handschiene die haar hand in de goede stand zet en het is helemaal soepel in de kleur lila die had ze uitgezocht. Ze kan daardoor die hand nu ook gebruiken en dat doet ze dus ook. Ze is apetrots erop en het eerste wat ze vanmorgen aan Jannick vroeg was Papa mag ik mijn Schiene aan. Jannick zei dat ze nu ook bv een vork of lepel kan vasthouden en wil gaan proberen dat ze eten met haar linker hand naar de rechter met lepel of vork kan doen. Dat ze dus zo kan eten. Dan heeft ze ook veel minder hulp nodig. Het doet zo goed om haar zo blij te zien. Haar hand hoort toch echt bij haar is nu ook een deel van haar. Als dat niet het geval zou zijn zou ze beter af geweest zijn zonder. Ze gaat nog steeds vooruit en niet eens met kleine stapjes.
Na het eten nog een poos uitgebreid gewinkeld en dan nog koffie drinken. Daarna afscheid genomen van Jannick en Sabrina die reden terug naar Radkersburg naar de Reha en Meli heeft ons terug naar huis gereden, Jan rijdt niet graag in het donker meer. Een geweldige dag gehad met elkaar
Thuis gekomen de kerst en sint cadeautjes uitgezocht en ingepakt. Ik heb altijd een grote lade waar het hele jaar van alles in terecht komt, Ik was zelf verwonderd over wat er ook nog uitkwam. Ik weet nu voor wie ik nog wat nodig heb.Maar wel al een heel eind op weg. De kinderen mogen dit jaar lang komen ze zijn er met kerst en met oud en nieuw tot grote vreugde van Theresa want wij gaan altijd naar het vuurwerk kijken. Theresa mag ook met ons naar de Krampusavond in Gröbming. Ingrid gaat niet want die vindt het niets voor Sabrina. Theresa heeft de leeftijd nu dat ze ook Krampussen kan provoceren en daar hoort slaag bij.
Voor mij wordt het vroeg mijn bed in en tv kijken. Ik ben moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. (mijn moeder zei altijd dan moet je zien dat je pa wordt)