Plaatjes plakken

Oostenrijk, Irdning

Donnerstag 29.Dezember
Gisteren nog de post doorgekeken en ik had een brief van de Landmarkt. Ik heb namelijk een klacht neergelegd bij het hoofdkantoor dat bij de Spar de Legoproducten 25% duurder zijn dan de aanbevolen prijzen van Lego en dat ik dat een Frechheit vind. Dat ik graag een kind blij maak maar dat dit niet leuk is.
Ik heb niet om geld gevraagd en eigenlijk gewoon om niets gevraagd alleen de nadruk op Frechheit. Nu kreeg ik een brief ze entschuldigen für diesen Irrtum en een bon van 10 Euro. Tja ik kan gewoon bij de Spar er iets voor kopen of betalen maar of ze daadwerkelijk de prijzen veranderen? Ik had 5 Euro meer betaald .
Maar goed Ingrid kon het niet geloven dat ik dit kreeg.
Vanmorgen lekker uitgeslapen tot half 9 nog een beetje ontbijt tv en dan douchen ontbijten. Ingrid kwam met Sabrina en Theresa woont hier denk ik. Het is super mooi en zonnig weer met een mooie blauwe lucht en een 5 graden.
Sabrina kroop lekker tegen me aan en sliep snel, wat een hoopje liefde heb je dan.
Dan moesten we toch nog opschieten want ik had om 11 uur afgesproken bij de Billa in Irdning om een zak stickers voor het stickerboek Disney Koch und Backspaß op te halen. Ik had er nog meer dan 100 nodig .Ik kreeg echt een grote zak met een doosje erin waar allemaal pakjes in zaten met plaatjes. Het kostte me 2 ½ uur om ze door te gaan en ze op volgorde te krijgen en dan het boek door en plakken. Ondanks de enorme doos vol mis ik er nu nog 10.
Theresa was meegegaan en na het ophalen maar gelijk in Stainach naar de Landena, en Ingrid gebeld want ik wist dat ze Schnitzels nodig had. Bestelling opgenomen en dan de boodschappen daar gedaan. In Stainach kwamen we Jannick tegen met zijn vrachtwagen die had bij de Landena gewerkt. Ik was hem al veel vaker tegen gekomen maar dan zag ik hem niet. Het is prachtig in het Ennstal met al die sneeuw. Ik kan me vele jaren herinneren dat alles groen was in deze tijd. Zelfs wij hebben nu loipen in Gröbming. Maar het is wit echt tot helemaal beneden .Weer terug naar huis en eten gemaakt. Is de temperatuurknop van de koelkast verschoven en zelfs in mijn groentelade was al mijn groente en salade bevroren. Balen. Daarna dus plakken en dan was het alweer tijd dat Jan moest werken.
Ingrid kreeg visite van Martina met vriend en kind maar die bleven niet lang om dat hun kind zo moest huilen.
Niet veel echt werk gedaan maar wel een tevreden gevoel.
De temperatuur is alweer naar 0 gezakt en het gaat dus vast een paar graadjes of meer vriezen dan blijft de sneeuw ook mooi liggen.