Coronavirus en hamsteren

Vanmorgen werd ik pas om kwart voor 9 wakker, ik denk dan maar een beetje fit kan in deze tijd geen kwaad. Een half uurtje tv en dan toch de morgen beginnen.
Het sneeuwde licht en alles was weer wit.
Jannick kwam met Sabrina koffie drinken . Ik had hem vorige week gevraagd wat te doen met dat Coronavirus en of we wat voorraad moesten aanleggen Toen zei hij ach dat loopt zo´n vaart niet. Maar het is nu in Italie overal tot aan de Oostenrijkse grens en nu ook in Innsbruck. Daar beginnen ze het al flink te merken want de bevoorrading gaat slecht want er zijn er veel die niet meer op Innsbruck willen rijden. Dus vanmorgen zei hij me Ma we gaan toch maar naar de Landena noodvoorraad halen. We komen daar aan en het halve Ennstal denkt hetzelfde dus enorm druk en iedereen met kartons vol met blikken en karren vol naar buiten. Jannick een kar vol met grote blikken en ik een karvol met kleine blikken. We besloten dan maar gelijk in Stainach pasta en rijst te gaan halen en ik heb een doos vol broodbakmix want ik heb een broodbakmachine. Ik eet niet zo veel brood maar Jan wel. Wat kuipjes boter en een pot jam en pindakaas. Iedereen is niet bang om het te krijgen maar wel dat de verzorging op het land als eerste samenbreekt om dat ze eerst de grote steden zullen doen. Het nieuws goed volgen. In Wenen zitten de schoolkinderen van een school nu geisoleerd in de school. Ik hoop dat het ons niet overkomt want ik vind het vreselijk zielig voor de kinderen vooral de kleine. Overal rond om ons slaat het toe en het komt steeds dichter bij. Ik maak me zorgen omdat wij niet de jongste zijn en al onze gebreken hebben maar zoals Jannick vanmorgen zei , we hadden de Influenza B, we hadden de Influenza A en we hebben het overleeft dus dan gaan we het Coronavirus ook overleven. We waren pas om 1 uur weer thuis en voor we alles een plaats hadden gegeven en dan eerst aan de koffie met de overgebleven Krapfen. Het is eigenlijk vandaag visdag maar ik heb wel genoeg vis gegeten en Jan hoeft het niet dus we zien wel. Ik denk dat ik als uitzondering vanavond een keer warm eet.
Jannick is al een hele poos bezig geweest met telefoneren want Jan heeft een rekening gekregen van het Salzburger RK 220 Eurootjes. De papieren zijn daar anders en Jan moest ter plekke tekenen dat hij zelf de kosten overnam. Ja wat moet je als je daar staat. Hij heeft meerdere gesprekken gevoerd en moet morgenochtend weer bellen. Maar hij zegt dat gaat goed komen.
Ik houd iedereen op de hoogte van de situatie hier . Annemarieke ik zou heel goed de info over de regio in de gaten houden en op het laatste moment besluiten of jullie dan wel hier heen komen om te skien.
Ik besloot toch om warm te eten en we zaten dan wel laat om half 3 met ons bord. Het smaakte super goed vooral omdat we hongerig waren. Jannick was er weer met Sabrina en later kwam Ingrid ook. Ze had Theresa naar Julia gebracht om te spelen. Bij de domineesfamilie thuis .
Ondertussen weer begonnen met sneeuwen en het sneeuwt nu ook echt door.
Dan moest ik toch echt wasmiddel en afwasmiddel gaan halen en gelijk een voorraadje kattenvoer meegenomen. Zit ik in de auto bedenk ik me huh de kattenbaksteentjes heb ik nog niet. Ik werd gebeld door de bank of ik even iets kon komen tekenen.
Dus ik vraag of ze dan de aangifte nodig had nee zegt ze- Zit ik daar vraagt ze toch erom en ja ik was niet naar huis gegaan om het te halen omdat ik het haar had gevraagd. Dus morgen een kopie afgeven. Begint ze weer over betalen met de telefoon en ik zeg haar dat kan ik pas sinds deze week daarvoor kon ik niet betalen en ik kon dus ook daardoor niet op mijn rekening kijken of internet bankieren.
Ze proberen op alle mogelijke manieren mij een schuld aan te praten. Nou ik voel me na een aderlating van 162 Euro al genoeg gepakt.
In principe moeten we ons nu echt in geval van nood enige weken kunnen overleven .
Waarschijnlijk als het hier komt zijn we ook verstoken van medische hulp. Er zijn voor de Steiermark 4 ziekenhuizen aangewezen, 3 in en rond Graz en 1 in Leoben. Ons hele gebied en regio niets.

ja ook wij houden alles in de gaten, maar bij jullie komt het toch wel akelig dichtbij, goed dat jullie er een voorraadje hebben aangelegd,je weet nooit. wij hadden het er ook al over. in Nederland is net over de grens bij Limburg een geval, in de buurt van Brunsum, de rest nog niet. sterkte daar bij jullie, en hopen dat het jullie huisje voorbij gaat.

Christina 2020-02-27 03:09:17

Nicolette, Ik lees vandaag pas jouw blog. Maar..... Wij zijn al onderweg. Vanavond overnachten in Zuid Duitsland en zaterdag door naar Gröbming. Gaan we maandag nog wel naar Liezen?