sneeuw regen sneeuw

Montag 2.März
Vanmorgen eerst sneeuw en dan heel veel regen dan even een heerlijk zonnetje werd het gelijk 14 graden, nu begin van de middag nog maar 4 en grote vlokken sneeuw.
Ingrid was vanmorgen naar de huisarts en die heeft bedrust voorgeschreven gekregen, Jan wilde eigenlijk niet maar hij moest van mij en zich ook ziek melden. Uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan en zich ziek geschreven bij de huisarts medicijnen gekregen om het slijm in zijn luchtwegen op te lossen en als het donderdag niet beter is moet hij terug komen maar voorlopig dus gewoon ziek. Was weer een probleem met internet zat eerst helemaal zonder en als je dan per mail je uren moet doorgeven en je ziekmelding , maar later lukte het toch. Theresa was in die tussentijd bij mij en erg lief, je merkt dat ze nog niet fit is maar het gaat wel al beter met haar. Ze slaapt ook weer overdags en dat doet haar goed.
Ik heb met de shoarmakruiden uit Nederland een grote pan shoarma gemaakt met veel verse paprika en ijsbergsalade en ui. Vandaag met het laatste Fladenbrot gegeten morgen eten we het met een salade en Pitabrot. De rest van de paprikas gelijk schoongemaakt en fijn gesneden en dan hup in de vriezer. Altijd handig een voorraadje.
Vandaag is het nieuwe kleuterbed gekomen, eerst kwam het matrasje met een vervoersbedrijf en daarna de postbode met het niet te tillen pakket met het ledikantje. Ik heb alles uitgepakt en voor de deur bij hen neergezet.
Jan zit nu voor de tv een treinenprogramma te kijken. Ik ook even tijd voor mezelf
Er kwamen hevige sneeuwbuien maar het blijft niet echt liggen wel waar de sneeuw nog ligt zoals in de tuin. Gelukkig niet op straat dus ik kon tussen de buien door voor Jan naar de apotheek lopen.
De tuinen die tegen de huizen aan liggen langs de weg staan vol met sneeuwklokjes en de eerste tulpen al boven de grond , bij ons in de tuin nog onder een aardige laag sneeuw.