Alpengarten en Sommerbergsee

Oostenrijk, Bad Aussee

Sonntag 9.Juli
Weer lekker geslapen met zijn drietjes want Theresa wilde zo graag nog een nachtje blijven. Vanmorgen wilde ze ook weer met Oma douchen want ze vindt de Rituels schuim zo lekker . Dan heeft Oma haar kleertjes gehaald en even later waren we allemaal klaar. Inrid en Jannick gingen met de kinderen op weg. Jannick ging met Theresa naar de Salzwelt in Hallstatt en Ingrid ging met Sabrina naar het strandbad.
Jan en ik besloten ongeveer dezelfde richting op te gaan naar de Alpengarten en omdat het maar heel klein is daarna de Sommerbergsee rondwandeling. Het weer was mooier dan in het Ennstal. Wel heet overal maar het Ennstal toch weinig zon door de bewolking. De tuin was erg mooi en de wandeling was heerlijk door het bos. Door de regen van gisteren leek het wel of we in de tropen waren. Zeer warm en zeer vochtig. Het was super stil , je zag geen mens. Het is een kleine See waar je voorheen ook zwemmen kon Maar er is onenigheid met de bezitters van de grond en de See en de gemeente. Dus de bezitters hebben het baden en betreden van de grond verboden. Echt heel erg zonde het is er prchtig en ipv mooie ligweiden staat het groen nu 1 1/2 meter hoog. Op de terugweg stond er ineens een ree voor ons te laat met mijn fototoestel want ze was zo snel weg. Echt op een paar meter afstand. We zijn dan weer naar huis gereden. Thuis gingen de alarmen. Later belde Jannick om te vragen of het al lang geleden was dat ze gingen. Hij was onder de grond en geen ontvangst. Ze konden het vast wel zonder hem af waarschijnlijk olie opruimen na een ongeluk. De kindergroepen gisteren waar hij mee op pad was (3 groepen) hebben allemaal hun Abzeichen gehaald , 2x brons en 1 x zilver. Vooral voor de groep die voor zilver ging was het jubelen want het was al de 3e keer dat ze er voor opgingen.
Zo is het weekend weer voorbij .

Die punt van de Loser is zo markant (en herkenbaar). Prachtig!