Jajajaja de installateur was er vandaag

Dienstag 3.Mai
Weer een flut weer dag wel wat warmer maar in de middag werd het weer heel slecht.
Jan was nog wat voorwerk in de badkamer aan het doen. Ingrid kwam vragen of we bij haar kwamen eten dus ik hoefde niet te koken. Een kast met linnengoed in de slaapkamer leeg gehaald en opnieuw ingedeeld en weer hersteld . Waren plankdragers uit. Alles uitgezocht er kon zelfs nog wat weg, nu in ieder geval alles weer netjes en plaats voor mijn nieuwe hoezen en zo. Morgen nog even zoeken want ik moet in een andere kast nog van die vacuumtassen hebben, kan ik een stapel logeerbeddengoed in opbergen en dan onder het bed in de bak. Heb ik niet zo vaak nodig dus die plaats in de kast kan ik beter gebruiken. Dan eten bij Ingrid, lekker Gulash . Nog koffie drinken daarna met lekkere Kokosbuschl van de Kirtag.
Dan een lade vrij gemaakt in mijn ladenkast daar de spullen uit een lade onder de tv in en in de dan ontstane lege lade de kinder dvd´s. Dat maakt mijn openkasten weer lekker opgeruimd.
Tot mijn vreugde kwam Norbert de installateur om de leidingen in de badkamer te doen. Ben helemaal happy. Jan ging daardoor wat later naar zijn werk maar dat mag de pret niet drukken. Ingrid wilde even wat dingen op mijn pc doen. Theresa huppelde overal door het huis van beneden naar boven en andersom.
Morgen gaat Jan beginnen aan het opbouwwerk in de badkamer.
Vanavond kwam Jannick voorbij want die wilde even iets bekijken op de pc. Hij is bezig met zijn eigen vertaalbedrijfje en behalve dat ijn oude baas hem gevraagd heeft om te blijven vertalen kan hij nu misschien voor een bekende van mij vertaalwerk doen. Hij werkt als zelfstandige maar heeft ook met een andere vertaalster die ook als zelfstandige voor zijn oude werkgever vertaalwerk doet een soort samenwerking voor andere talen die hij niet kan. Dit doet hij naast zijn gewone werk want daar kan hij niet van leven.
En zo is er weer een dag voorbij.
Ze hebben Jannick nu al voor de 3.keer een baan aangeboden bij het rode kruis, maar de nieuwe contracten worden zo slecht betaald dat je ongeveer gelijk betaald krijgt als een schoonmaker. Dus dat doet Jannick zeker niet alleen als ze een oud contract kunnen bieden.