Nieuwe week

Ik kon gisteravond de slaap niet vatten en dan de tv aangedaan en na een spannende aflevering van iets kon ik de slaap wel vatten. het werd een kort nachtje want om kwart voor 6 stond daar Ingrid met Sabrina. Dus opgestaan en een poosje met Sabrina gezeten maar dan toch aan de arbeid. Ontbijtje voor Sabrina gemaakt en haar gegeven evenals haar medicijnen. Dan was het tijd om Theresa wakker te maken. Jan had al het ontbijt voor Theresa gemaakt. Die doet alles zelf dus dat schiet op. Tegen kwart over 7 moest ze tanden poetsen en haren kammen. Jas en schoenen aan en Opa liep een stukje mee. Om kwart voot 8 tijd voor Sabrina om te gaan. Opa bracht haar weg met de kinderwagen. Dan Oma snel onder de douche en aankleden.
Nu kwart over 8 en Oma heeft ook ontbeten en is klaar. Een beetje murw maar ik word langzaam aan wakker.
De Föhnsturm had toch ook bij ons de brandweer op draf gehouden en niet alleen wij met het dak van ons speelhuis.
Seit Mittag wütet der Föhnsturm auch im Bezirk Liezen, was punktuell zu Einsätzen für die Freiwilligen Feuerwehren führt. Umgestürzte Bäume blockierten Verkehrswege (B320, B146, B117, B138, L714, L725, L713), stürzten aber auch auf Stromleitungen und Bahngeleise. Auch auf die Straße gewehte Verkehrsschilder mussten geborgen werden.
Die Einsatzkräfte arbeiteten Einsatz für Einsatz ab, disponiert durch die Bereichswarnzentrale "Florian Liezen". Im Ortszentrum von Bad Mitterndorf hat es zudem ein Hausdach teilweise abgedeckt, die Kochalmstraße musste aufgrund mehrerer umgestürzter Bäume gesperrt werden wie ABI Andreas Seebacher (Fotos) berichtet. Während am frühen Nachmittag noch zwei Dutzend Einsätze abzuarbeiten waren, hat sich zur Stunde das Einsatzaufkommen wieder beruhigt.
Na nog een kop koffie aan het eten begonnen, de Brezels gebakken en de aardappelen gekookt. Dan kan dat allemaal afkoelen. Ik heb Weißwurst aan het stuk zoals Leberkase gebakken. Dan eten we de gebakken Weißwurst, aardappelsalade,zoete mosterd en brezels. Lekker Bayerisch. Het is allemaal een beetje krap tussen de middag. Mijn afspraak is van half 10 naar kwart over 1 verzet en dat komt eigenlijk slecht uit. Om half 12 komt Theresa uit school en dan loopt Jan om kwart voor richting kerk dan kan Theresa vandaar meelopen naar de Kiga om Sabrina te halen. Dan snel aan tafel en voor het einde moet ik weg en moet Jan de kinderen helpen.
De planning liep als een trein . Helaas voor mij moest ik in de stromende regen terug lopen. Het is vandaag koud,donker en nat.
Na mijn thuiskomst moest Theresa haar huiswerk gaan maken. Sabrina speelt steeds meer. Ze speelt nu met de paarden en neemt dan een borsteltje en kamt op haar manier de haren en manen. Om 3 uur kwam Gabi voor Sabrina en kon ik zelf ook even bijtanken.Eind van de middag was het restanten eten van het middageten en ik had ook nog vruchtenkwark. Na het eten de kinderen bedklaar gemaakt en om half 8 hebben we Sabrina erin gelegd en niet meer gehoord . Ingrid kwam een kwartiertje later thuis en kon ook gelijk aan het eten beginnen. Dan ging ze met Theresa naar beneden. Dan de kachel aangemaakt want we vonden het frisjes en nog wat tv

Vandaag is Nina jarig dus hieperdepiep voor Nina. Ik dacht 15 jaar dus al een hele leeftijd.