Opnieuw een grote beslissing genomen

Oostenrijk, Reith

Zo mensen de tijd vliegt, ondertussen weer een maand verstreken.

De 24 maart waren we weer bij de genecoloog en alles was in orde. Het is een zeer beweeglijke baby (zal dus wel op mij lijken)

Ondertussen hebben we de 12 weken grens bereikt en gaan we naar het tweede trimester in de zwangerschap.

Mijn ouders hebben ondertussen mijn appartement omgestijld. De slaapkamer in tweeen gedeeld zodat we een slaapkamer voor ons en een babykamertje hebben.
Ik heb de afgelopen maanden bij Ingrid gewoond in Schladming maar we zijn nu aan het inpakken omdat Ingrid naar mij verhuisd. Vorig weekend een lang weekend tot dinsdag in Oberwölz bij mijn schoonfamilie geweest. Ingrid vierde op de 26e haar verjaardag.
Ze had veel zaken te regelen.
Haar broer is ernstig ziek en wacht op een donorlong. Daardoor heeft ze zijn huis overgenomen zodat hij daar kan blijven wonen.

Mijn moeder werd op de 19e in het ziekenhuis opgenomen en de 20 werd haar galblaas eruit gehaald. Ondertussen weer thuis en alles goed bestanden.
Dus er was weer genoeg wirbel deze maand.

Dan mijn grootste beslissing van deze maand..........................
Ik beeindig per direct mijn biatloncarriere. Het is niet haalbaar om zonder sponsoren, zonder genoeg geld en zonder een bond die je ondersteund mijn sport te blijven beoefenen.
Aan het einde van vorig seizoen toen de Steirische Skiverband Waldhuber eruit smeet wist ik al dat ik het volgende seizoen ook niet meer erbij zou zijn. Want de nieuwe koers was toch ook vooral geen niet Oostenrijker erbij te hebben door de nieuwe mensen En inderdaad niet eens een briefje met je bent niet meer in het kader maar gewoon totaal niets .
Dan valt alles weg geen training, geen gezamelijk reizen binnen de Oostenrijkse wedstrijden en niet meer ingeschreven worden dus die kosten komen ook erbij. Het was zonder Nederlandse ondersteuning al armoe troef maar nu dit kleine beetje ook nog weg viel werd het me wel zwart voor de ogen. Het is veel geld wat je voor het reizen , onderdak, materiaal nodig hebt. Geen trainer hebben en geen trainingen kunnen volgen los je ook niet zo maar op. Afgezien als je werkt heb je geen tijd om te trainen of om de wedstrijden te bezoeken. De traditionele cirkel, heb je geld dan heb je geen tijd , heb je tijd dan heb je geen geld.Doordat ik nog een studie volgde kon ik het de afgelopen jaren volhouden maar dat is nu ook weggevallen. Dus gewoon zoals ieder ander werken. Mijn ouders die heel veel hebben bijgedragen en nu mijn vader met pensioen gaat het ook niet meer kunnen missen.
Ik heb er voor gekozen om een familieleven te gaan leiden, dus werken ,huisje boompje beestje.
Ik heb vele jaren met plezier en genoegen mijn sport beoefend.
Afgelopen seizoen bleek al dat het niet haalbaar was om internationale wedstrijden te bezoeken. Chronisch geld gebrek droeg daar het meeste aan bij.Het geen vrij krijgen van mijn werk was het 2e heikele punt.

IK WIL DAN OOK MIJN GROOTSTE EN TROUWSTE SPONSOREN BEDANKEN !

IMATECH

Erling en Trudi heel erg bedankt voor het vertrouwen die jullie mij gegeven hebben. Zonder jullie had ik het bijltje al eerder moeten neergooien.

MIJN OUDERS
Die altijd voor me klaar stonden, die heel veel geld hebben bijgedragen.
Die voor mij ook geemigreerd zijn.
Die heel veel hebben moeten laten om mij te kunnen ondersteunen.
Pap en Mam heel erg bedankt!!!!!!