Volledige Lockdown

WE hadden al enige weken lockdown lite maar vanaf vandaag dus volledige lockdown. Wij mochten toch Sabrina naar de Kiga brengen want haar begeleidster mag gewoon werken. Ingrid moest om half 8 gaan rijden omdat ze naar een arts in Liezen moest. Ik had een bar slechte nacht gehad en werd dus wakker om 7 door de wekker.
Gisteravond gezellig gekwekt met Diane over de telefoon. Ze wordt voor de 3e keer Oma van Remco en Jamilla. Het 3e prinsesje komt eraan. Ondanls Corona gaan deze dingen gewoon door. Om kwart voor 8 heeft Jan Sabrina weggebracht en Theresa bleef bij ons die heeft thuis leren. Ingrid kwam terug en wij aan de koffie moest Sabrina gehaald worden omdat ze verkouden is. Wat eigenlijk raar is want Corona is geen verkoudheid en het is zeker geen beginnend symptoom. Sabrina heeft Corona gehad dus zal zeker niet positief zijn maar ze mag niet meer komen. De echte zieken lopen zonder symptomen rond en laten zich niet testen. Voor ons wordt het zo wel heel veel werk want de kinderen verzorgen wij dan als Ingrid moet werken ondanks het blabla we in de risicogroep vallen . Daar blijven leerkrachten die jonger zijn om thuis, Jannick kan niet komen want die doet anders de weekenden dat is voor ons van 6 in de morgen tot soms half 9 n de avond en dat dan beide dagen. Rare tijden. Dan middageten, wortel kokossoep en Vlaamse frieten met restant wrapvulling van gisteren.
Het is nu heerlijk rustig en alweer donker . Het was super zonnig weer .Weer veel sneeuw gevallen op de bergen en we kijken er tegenaan. Ik ben nog steeds ongelooflijk futloos en lusteloos. Mijn voet kan ik steeds beter mee lopen al heb ik nog wel pijn.
In de middag was ineens Ingrid weg met de kinderen en komt een poos later thuis. Zegt Theresa we waren in Moosheim spazieren. Dus ik zeg tegen Ingrid dat kan je een behoorlijke boete opleveren. Ze was ook nog eens met een werkcollega onderweg. Zegt ze nee hoor de Decke viel op mijn Kopf dus mag ik naar buiten. Ja die regeling is er maar wel voor mensen die het echt nodig hebben. Ik was erg boos en dan zegt ze ook nog er is toch niemand buiten en niks loos. En ik ja inderdaad omdat die andere mensen zich wel eraan houden. Dus haar gezegd als het moet passen we op maar als je je aan niets wil houden dan niet meer. En wat de Decke op haar hoofd , ze was vanmorgen uren lang onderweg naar Liezen naar de arts en weer terug. Ja dat telde niet dat was artsbezoek. Ergens spoort ze naar mijn gevoel niet. Heeft ze een afspraak voor morgenochtend om 8 gemaakt bij haar psycholoog maar wij hebben een afspraak om bloed te prikken omdat het bij ons beide niet goed was. Zegt ze ook nog maar het zou eigenlijk anders zijn want Sabrina zou op de KIga zijn en ja wat dan nog Theresa is gewoon thuis en die kan je ook niet alleen laten zitten. Dus nu gaat ze haar afspraak afzeggen.
Het is toch een soort aandacht trekken denk ik met dat naar buiten gaan, normaal vallen de vogels dood uit de lucht laat ze de kinderen binnen alles dicht en in geen dagen komen ze dan buiten. En nu het niet mag moet het ineens. Dan komt ze later om het allemaal goed te praten en ik ga er dan maar niet op in want ik deel haar mening niet en dankzij het gedrag wat ze nu vertoond zijn we in de lockdown beland al die mensen die denken dat het voor hun niet geld.
Lange tijd met Jannick gebeld en hij stuurt morgen de papieren want hij heeft dus wel een annulerings/reisverzekering kunnen krijgen. Het gaat hem verder goed en hij wordt tot nu toe niet zieker. De anderen ook niet het gaat op en af.
Een leuke foto van Laura met Ouzo wat zouden we een saai leven hebben zonder al die leuke en lieve huisdieren.