Zeer veel sneeuwval en ik mijn boosterprik

Vanmorgen rondom 8 wakker, eerst mijn poezebeesten en medicijnen dan terug in bed. Half uurtje later mijn ontbijt gemaakt en weer terug in bed en een poosje tv gekeken. Dan opgestaan en van alles en nog wat gedaan. En buiten was het bar en boos, hevige sneeuwval en nog een paar graden onder 0. Om half 11 een kop koffie voor mezelf gemaakt daar was ik wel aan toe. Jan kwam ook tevoorschijn en hem gezegd dat hij moest opschieten want om kwart over 11 moesten we op pad en dat door het slechte weer.
Op tijd zijn we op weg gegaan en het was glad en veel sneeuwval. Maar we zijn goed aangekomen in Schladming. De priklocatie is buiten Schladming , voor degene die het hier kennen langs de Baufreund en de oude Lidl aan het eind rondom het gebouw en dan parkeren. Jan zette mij af en ging dan de papieren bij de Krankenkasse in Schladming in de bus doen. Ik naar binnen en de beveiliging stuurde mij naar links waar de priklocatie was , rechts was de testlocatie. . Papiertje invullen pas erbij en inleveren en gaan zitten. Het ging daar als een trein. Ondanks dat ik te vroeg was duurde het geen minuut of ik werd geroepen. Het was de eerste keer dat ik van het prikken niets voelde. Nadat ik klaar was kwamen daar voor mij bekende Nederlanders binnen. Astrid en Herman lieten zich ook hier prikken. Dat kan in Oostenrijk dat ook mensen die hier niet wonen kunnen prikken. Zij hebben een huis in Ramsau am Dachstein maar wonen nog in Nederland. Dan na 10 minuten kon ik gaan en Jan was er al. Dan zijn we terug naar huis gereden en dat ging beter de sneeuwval had was afgenomen en we zaten achter een sneeuwschuiver. We kwamen thuis en Jannick wilde net gaan. Dan vroeg hij aan mij ga je mee naar Liezen? Ok ik ga mee dus uit de ene auto overgestapt in de andere. In Liezen moest Jannick naar zijn afspraak en ik ben gaan wandelen van het artsencentrum richting Eli. Het sneeuwde nog steeds en het was glad. Bij de Eli is het droog en niet koud. De meeste winkels zijn gesloten alleen levensmiddelen drogisterij ,de telefoonwinkels apotheek en afhaalrestaurants zijn open. Ik dacht dan kijk ik even bij de telefoonwinkel maar daar stonden rijen. Dan maar wat te eten gaan halen en ik dacht dan loop ik terug bij de Billa binnen voor wat boodschappen en dan naar de parkeerplaatsen. Ik stond bij de kassa toen Jannick belde dat hij eraan kwam en hij had hetzelfde idee om daar eten te halen dus ik zei hem heb ik al. Terug naar huis en 2 uur thuis. Jannick heeft zijn eten meegenomen want hij wilde graag wat tijd voor zichzelf. Ik was ondertussen door Ingrid gebeld dat de kinderen om 5 uur komen. Ze blijven dan tot donderdagmorgen en brengen wij hen naar school en kindergarten. Bij de Post nog een verjaardagskaart een kerstkaart.
Klokslag 5 stonden Ingrid en de kinderen voor de deur. Ze vertelde dat Sabrina was gevallen en dat dat komt door het Schienen dragen daardoor worden haar spieren slap. Wat een onzin de therapeuten in de Reha zeiden juist dat het hardstikke goed gaat met de Schienen. Ik heb haar gevraagd of ze de kinderen al anangemeld had voor het prikken maar nee het is volgens haar niet toegelaten, onvoldoende getest en ze gaat niet naar een prikcentrum en wil alleen een kinderarts. In alle prikcentra worden speciale kinderdagen en uren gehouden. het is gewoon toegelaten en ze prikken prima. Ik kreeg een kaart en een gebakken taartje van Ingrid. De kinderen wilden uiteraard hun kalenders open maken en ze vonden de cadeautjes die ze van Erna hadden gekregen. Theresa heeft een enkele Rubik en nadat die door elkaar was kreeg ze het niet meer goed , jannick had het in een zucht voor elkaar. Dit is iets dat ik absoluut niet kan. Sabrina ook blij met haar cijferspel/puzzel. Nu allemaal boven , Jannick aan de koffie, Theresa haar nieuwe playmobiel zwembad bouwen. Sabrina daarbij toekijken. Zo lijkt het net weekend.

Fijn dat jij jouw booster al gehad hebt. Ik heb 2 weken terug mijn 2e vaccinatie gehaald omdat bleek dat ik, ondanks mijn besmetting en 1 vaccinatie niet voldoende gevaccineerd was voor Oostenrijk. Nadat ik de afspraak had gepland ging Oostenrijk in lockdown. Dus voorlopig plannen wijn nog niks.