Het was mooi weer

Het was mooi weer tot vandaag

Montag 20.April
Gelukkig opnieuw een prachtige zonnige dag. Was wel in de vroege morgen 0 graden maar al snel door de zon warm. Een rustige ochtend want vanmorgen geen Theresa dus kon alles op mijn gemak en met rust doen. Jan ging Jannick helpen met klussen die vandaag en morgen vrij heeft. Al vroeg kwam er emand naar de voordeur kijken want daar is iets mee en daar komen ze binnenkort wat aan doen. Jan en Jannick gingen de buitenverlichting uitbreiden daar voor moest er elektriciteit komen en de deurbel vast aansluiten op het elektra en allemaal van dat soort klusjes. Kregen we onverwacht bezoek van Haje altijd gezellig in dit geval van mij omdat de mannen aan het klussen waren. De hele winter elkaar niet gezien.
Gisteravond ging de telefoon en ik dacht eigenlijk dat het Jannick was maar het bleek Tomas te zijn die volgende week een nachtje komt slapen. Dus allemaal gezellige dingen.
Net maar middageten gedaan en ik kreeg de babyfoon want Ingrid en Jannick moesten dingen gaan halen en Theresa slaapt gelukkig. Ze had vanmorgen lekker buiten gespeeld in de zandbak en met haar fietsen.
We hebben onze vakantieplannen gewijzigd doordat we een weekje ter beschikking hebben en het ook nog eens hemelvaartdag in die week is wordt het een beetje hectisch om naar Rome te gaan. Reistijd geven ze 10 uur aan en om heen en terug te overnachten wordt het weekje erg kort.
Jan wil dan graag naar de Terme dus doen we dat. Reistijd kort met 4 uurtjes en we doen het beide graag. Dan gaan we ipv naar Florence in September naar Rome de volle 14 dagen en we nemen 2 extra dagen om te overnachten op de heen en terug reis. Dan gaan we volgend jaar in September naar Florence. Dan kunnen we daar ook wat langer blijven. Het volgende probleem is dat Ingrid en Jannick eigenlijk willen dat we vanaf de 12. gaan maar we kunnen alleen 14 dagen boeken als we de 5. gaan. Nou ja we zien wel hoe het gaat worden.
Ingrid en Jannick hebben een composter gekocht en aarde voor het Hochbeet en groente zaden alles gelijk erin. Jannick heeft vanavond en vannacht weer ambulancedienst, dus Jan krijgt vanavond de babyfoon want Ingrid en ik gaan zur konstituirenden Sitzung van de SPÖ. Het is in de Fachchule dus lekker dichtbij en er zijn hapjes en drankjes . Ja we hebben wat te vieren met de enorme verkiezingszege.

Het was een aangename en informatieve avond. De gemeenteraadsleden werden angelobt.
Die Angelobung bezeichnet in Österreich die Verpflichtung zur gesetzestreuen und gewissenhaften Ausübung übertragener Funktionen mit einem feierlichen Versprechen, dem Gelöbnis.
Abgeordnete, Regierungsmitglieder, Richter, Soldaten und Beamte haben ein gesetzlich vorgeschriebenes Gelöbnis abzulegen, in dem sie versprechen, der Republik Österreich und dem österreichischen Volk treu zu dienen.

De nieuwe burgermeester en de vice werden officieel gekozen ook al stond van te voren vast wie dat zouden worden dat is eenvoudig als de SPÖ de meerderheid heeft. (normaal gebeurd dat in het Rathaus maar ze dachten dat er te veel mensen zouden komen en dat was ook zo) Dan nog wie het de gemeente gelden beheerd en nog wat info dingen en de stemming tot het samenvoegen van een aantal werkgroepen daar ze elkaar overlappen of in elkaars verlengde liggen. Dan tijd voor de hapjes en de drankjes en de hapjes waren weer om de vingers bij af te likken. Gemaakt door leerlingen van de Fachschule. Het is nu de 3. keer dat ik daar op een bijeenkomst kom en alle keren waren de hapjes geweldig en elke keer andere dingen. Ingrid had ook genoten en die kende ook nog mensen daar. Er waren ook nog buren van ons daar en ja ik ken dus wat mensen door de SPÖ. Dus mijn inburgering gaat hier ook langzaam aan verder.