Een rustige dag

Vanmorgen om 7 wakker en een beetje blijven liggen dan nog wat Netflix en aan een nieuwe serie begonnen. Locke & key en de eerste aflevering gekeken en wel apart . (mystery horror)
In de loop van de morgen naar Stainach gereden om wat inkopen te doen, dat was schrikken zonnebloemolie 3,49 de liter en in mijn frituurpan gaan er 4. Uiteindelijk bij de Spar een 2 liter fles gevonden 6,49. Ik gebruik voor de patat de airfryer maar niet alle patat wordt er lekker in en als je dan geen andere kan krijgen. Verder gaan de kroketten niet in de airfryer. Frikandellen gaan ook op de grilplaat.
We waren om half 1 weer thuis en stokbrood gebakken en met oudekaassalade besmeren. Zo lekker. Vanavond nog een kop soep daar komen we de dag wel op door.
Jannick is al heel vroeg op weg gegaan met een vriend samen naar de Moto GP in Spielberg. Ze rijden op en neer want er is geen betaalbaar onderdak te krijgen. Hotelkamer 649 euro voor een nacht, pension durft ook 400 euro te vragen en een tent kost 250 euro. Hij blijft wel vanavond dan in Liezen slapen. Hij moest zorgen dat hij voor half 8 in Spielberg zou zijn. Dat moeten ze morgen dan weer. Het weer is zwoel en het regent. Nu gaat het ook weer stevig waaien. Ik hoop dat het in Spielberg beter weer is.
Haje het kan wel kloppen dat je in Ramsau niet veel van het weer hebt meegekregen. De strook lag vanuit Italie en was van Gröbming naar Admont en draaide dan af naar het westen, Gröbming krijgt de volle laag als het over de Sölk komt maar wij zaten aan de rand van de orkaan/storm.
Later hoorde ik van Jannick dat het droog was gebleven bij hen .
Voor ons was het een rustige dag.