Zo dat was een ..................begin van de week

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen rondom 8 wakker , nette tijd. Ingrid kwam koffie drinken met Sabrina. Die ging dan later weer helemaal naar Stadl om Theresa op te halen.
Ik had me voorgenomen om de administratieve handelingen te doen. Eerst maar eens de Dopplerkliniek bellen om de afspraak van Jan om te zetten en dan blijkt maar goed dat ik belde want de afspraak op die dag kon helemaal niet. Ik zei haar ik heb toch echt op het papier staan. Zij gaan navragen en inderdaad op alle papieren stond toch echt die datum. Zou je niet hebben willen veranderen dan sta je daar voor de 2e keer voor die ene met de korte achternaam. De datum die we nu hebben is ook niet fijn want niemand kan hem daar heen brengen dus wachten tot de huisarts terug komt en een aanvraag doen dat hij met de Rettung gebracht kan worden. Alleen is geen optie voor hem. Verder heb ik een hart hoofd erin dat hij dan wel kan want de internist komt pas een week ervoor terug van vakantie en kan hem dan pas wat voorschrijven voor zijn verkeerde bloedwaarden. De huisarts komt een week eerder terug en misschien heeft zij wat van de internist gekregen.
De post had ons post van de belastingdienst gebracht een definitieve aanslag van 2018 en 2017 hebben we niet gekregen. Dan eentje dat we de zorgtoeslag over 2017 moeten terug betalen omdat we een te hoog inkomen hadden gehad. Nou was dat maar waar maar omdat ik geen 2017 heb gekregen kan ik het niet nakijken. Dus bellen. Nou al snel bleek dat het bedrag wat ze berekenen niet klopt inderdaad veel te veel. We hebben sinds Jan pensioen heeft praktisch elk jaar hetzelfde en meer wordt het niet. Zegt ze 2017 is in juli verstuurd. Nou die hebben we niet. Dus ook te laat voor een bezwaar. Nou heb ik wel een berichtenbox sinds kort maar Jan niet en ik kan dus alles op zijn naam niet inkijken. Ik ben 3 uur bezig geweest met Jan ernaast om de app op zijn telefoon te krijgen maar nee hoor. Dan moet het verbonden worden met de Digid en ja die was buiten werking. Dat hebben wij nou altijd en we kregen dus na het instellen van de toegangscode bij het inloggen dat de toegangscode niet juist is ingegeven dan breekt je klomp wat het was echt wat we hadden ingesteld en nu werkt er niets meer. De SVB stuurt jaaroverzichten alleen digitaal daarom had Jan die niet maar uiteindelijk via de pc en SVB in zijn Digid en kon ik de berichten zien maar toen ik ze wilde downloaden ging ook de Digid er weer uit. Ik was dus ondertussen gaar. Zolang je alles op de pc kan doen gaat het nog maar met die appies gaat alles fout . Ik krijg het ook al niet ingetoetst en ik zie het nauwelijks , Jan kan er helemaal niet mee overweg . Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen die ouder zijn met die telefoonapps niet lukt.
Een bezwaarschrift geschreven en die moet ik morgen naar de post brengen. Dat ging vandaag niet meer.
Dan was het toch echt tijd om middag eten te doen het was intussen half 2. Daarna tijd om naar de oogarts te gaan. Daar heb ik 3 uur gezeten , Jan ondertussen belegde broodjes gaan halen. Het was de eerste dag na zijn vakantie dus extreem druk. Bij het controleren bleek dat ik gelijk heb en mijn linkerglas is niet goed en niet de waarden die de oogarts heeft afgegeven. Verder wil hij als het glas toch moet worden geruild er een prisma in laten zetten. Mijn linkeroog is echt heel slecht dus ook nog eens een verkeerd glas maakt hoofdpijn.
Eindelijk thuis gekomen waren Ingrid en de kinderen ook al thuis en Jannick kwam koffie drinken en geld brengen want morgen komen de diepvries snacks.

Annemarieke die Laube is aan het einde van de winkeltjes voor de Billa op het ene einde is die Italiaan dan de Trafik , een verzekeringskantoor en dan die Laube met de ingang aan de zijkant dus tegenover het benzinestation. Je weet wel de Billa in GRÖBMING. Haha kan het niet laten.