Een flinke bak sneeuw gekomen

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker omdat de sneeuwschuiver op de Stoderstrasse aan het schuiven was dan weet je al oh sneeuw. Toch wat dutten maar om kwart voor 7 was daar weer de schuiver die bij ons aan het schoonmaken was. Even gekeken en ja hoor een ordentelijke laag sneeuw. Katten eten gegeven en weer in bed met wat tv. Om 8 eruit gegaan. We hebben een 15 cm sneeuw gekregen dat zal hoger wel heel veel meer zijn.
Tegen half 10 kwam Theresa die ging de kalender open maken en haar schoentje kijken. Een chocoladekikker gaat altijd. Nu zit ze tv te kijken in haar pyama.

Els de kans is vrijwel nihil om het een 2e keer te krijgen https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/kun-je-twee-keer-besmet-worden-met-het-coronavirus #:~ Ook de Nederlandse gezondheidszorg geeft het volgende aan.Mensen die een besmetting met het coronavirus achter de rug hebben, ontwikkelen meestal antistoffen tegen het virus en zijn in principe immuun. De kans is bijzonder klein dat we een tweede keer een corona-infectie oplopen.

Ingrid ging om 10 weg en kwam pas tegen 12 terug. Ze heeft zich ziek laten schrijven tot maandag dus het weekend is ze thuis en dat is Jannicks weekend met de kinderen. Ik heb hem gebeld en het gezegd en we doen gewoon alles zoals gepland. Ook al weet hij niet wanneer hij zaterdag moet werken. Hij baalde zo enorm ervan en nog meer dat hij geen eigen werktijd kan indelen maar moet wachten tot hij kan gaan. Hij heeft geen Bereitschaft en was gewoon vrij. Ze komen in ieder geval vroeg om gezamelijk te ontbijten. Vanmiddag kwam Gabi voor Sabrina . Jan en ik zijn naar Schladming gegaan om inkopen te doen. Langzaam aan krijg ik ook wat dingen voor de kerst bij elkaar. Alles goed berijdbaar en het ziet er prachtig uit er is behoorlijk sneeuw tot echt in het dal. Het was ook nog eens 3 graden onder 0. Dus het bleef ook overal liggen. We waren bij de Penny en de Hofer en dan nog even langs de Unimarkt want ik had 9 zegelkaartjes voor kleine cadeautjes vol. En in Gröbming hebben ze de kleine gratis cadeautjes niet. Dus met allerlei kleine dingen zoals bellenblaas, kleurpotloodjes, etuitjes en nog wat dingen de oogst binnen.
Dan was ik het zat en weer terug naar huis gegaan. Ik ben nog niet helemaal eens wat we met de kerstdagen eten , ik had wel een voorlopig menu maar ja het valt niet mee om hier alles te krijgen. Als ik dan die heerlijke Ravioli van Holy Ravioli voorbij zie komen kan ik gewoon watertanden en het lijkt me een prima alternatief met kerst.
Eind van de middag kwam Theresa nog even zingen voor de schoorsteen en dan ging ze weer. Wij genieten van onze rust.