Pepparkaka

Zweden, Idrefjäll

Zaterdag 22 november
Gisteren was het ski gebied voor het eerst open. We werden overspoeld met groepen kinderen. Het begon ’s ochtends al in de lobby waar ze zeer asociaal met skischoenen op de banken en stoelen aan het springen waren, sprongen dus ook gewoon waar de mensen zaten met hun pc,ze hadden overal hun rotzooi neergegooid en de andere mensen die de lobby gebruiken bv omdat ze met hun pc op internet willen werden totaal overspoeld. Terwijl de skiers naar hun ontbijt gingen gebruikten ze de lobby massaal als garderobe . Nadat ze verdwenen waren bleef er chaos achter. De kinderen zijn zeer over het paard getild en ik denk erg verwend. Ze waren in ieder geval onbeschoft en onbehouwen.
Het sneeuwde vandaag niet maar het vriest nog steeds .
Toen Jannick naar de middagtraining ging heeft hij mij weer afgezet bij het zwembad waar ik naar de sauna wilde gaan. Het zwembad was nu ook gevuld met skikinderen. Terwijl ik in de sauna zat bleven ze maar in en uitlopen in de sauna , uiteraard zelf gekleed in zwempak met daaroverheen een kniebroek waar ze ook mee zwommen en gebruikten de sauna om hun handdoeken te drogen. Ook vermaakte zij zich met het feit dat er mensen bloot zaten. Nadat ik er een aantal eruit gestuurd had met de mededeling dat het geen laundry en geen children play garden is gingen ze vervelend in het zwembad doen.
Ik hoop dat ik mijn kinderen beter opgevoed heb en dat ze als ik er niet bij was zich wel gedroegen. Hoewel er ook kinderen met ouders waren waarvan de moeders ook met badpak en daarover een shirtje en broek in het water waren. En er jongens duidelijk met hun onderbroek onder een kniebroek aan het zwemmen waren. Misschien geen badkleding bij zich maar je kon het er ook huren. Bij het weggaan heb ik een klacht neergelegd bij de ingang van het zwembad. Er zijn toch vaak 3 man personeel maar ik heb ze nog nooit in het zwembad of kleed en sauna ruimtes gezien. Een beetje toezicht mag wel. Ze waren zeer ontdaan toen ik hen zei wat zich afspeelde in de sauna en zwembad en ze zeiden dat ze erop gingen letten.
Ik ben echt geen zeikerd maar dit was echt ongehoord.
Vanochtend om 7 uur was het min 10 en om 9 uur begon het weer te sneeuwen. Door de wind is het nu echt sneeuwstorm. Jannick is trainen, ik geloof snelheidtraining.
Ik ben een pepparkaka aan het bakken. Het ruikt in ieder geval heerlijk en zal ook wel smaken denk ik. Ik denk dat het een soort peperkoekcake is. Jannick had ’s middags zaaltraining in de sporthal en ik ben toen weer gaan zwemmen en sauna. Ze zeiden gelijk al toen ik binnen kwam dat het nu geen chaos meer was en dat er nu opgelet word. Inderdaad hoewel er ook nu kinderen waren was het nu voor iedereen gezellig.