Het blijft maar regenen

Vrijdag
Vanmorgen normaal wakker en wat ontbijt tv en dan opgestaan. Ontbijten enz. Dan samen met Jan de nieuwe tv uitgepakt om te proberen. We sloten hem niet helemaal aan maar wel even met de amazonstick en die wilde niet passen. Er staat op hdmi maar toch past het niet. Jannick gevraagd om te kijken en die zei hu dat past niet en er staat wel hdmi. Jan nog iets anders gepakt maar ook dat paste niet. Dus weer ingepakt . Maar er stond niet op waarheen terug en er was ook geen retour papier bij. Even gebeld en dan per ur n l gekregen. Verpakt en retourpapier erop klaar. Dan middageten gemaakt en met Jan gegeten. Om 2 uur naar de post gereden en dan nog even de gastenpapieren in Prenten gebracht. Er was niemand dus aan de deur gehangen.
Thuis was het tijd voor de koffie, ik had nog Apfelstrüdel dus die bij de koffie.
Het weer is beter dan de afgelopen dagen het was grotendeels droog maar fris wind en donker. Ik heb vroeger one drive gebruikt en nu steeds gelazer met hotmail geen ruimte. Maar ik kon er nooit bij komen. Nu wel dus ik ben aan het wissen en wissen. Gaat veel tijd in. Ik wil de hotmail ook weg doen , ik heb al jaren gmail. Gaat allemaal veel tijd in zitten om het te bekijken en of op te slaan of te wissen.
De vele regen zorgen voor grote problemen. Grote delen van Kärnten, Steiermark en Burgenland staan onder water en vanavond wordt bekend gemaakt of ze de mensen in die gebieden gaan evacueren. Het blijft maar regenen en niet te weinig dus ze zijn bang dat de hulpdiensten er niet meer kunnen komen en de mensen er niet meer uit kunnen. Ze zijn zelfs bij veel gestopt met wegpompen omdat er meer water in komt dan ze eruit krijgen. Heel veel hangrutschen. Ondertussen gaat ook het leger in die gebieden helpen.
Vandaag heeft Alfred Jaklitsch de bandleider van die Seer bekend gegeven dat ze gaan stoppen. Volgend jaar een afscheidstournee. Dit weekend spelen ze in Admont op de Kaiserau. Het is open air en gezien de regen laat ik het. Anders had ik wel graag gegaan. Tickets vallen wel mee. Ik had ook graag naar Robbie Williams gegaan maar ik heb er geen 150 euro voor over.

Ja, wat een belachelijke prijzen voor de seizoensopening.