Kostbare oordopjes

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
We zitten nog steeds met een tweedeling van het weer, in Voralberg,Tirol en Salzburg sneeuwt het tot op 400 tot 6oo meter maar bij ons nog geen enkel vlokje. We zitten nog steeds aan de andere kant van het koufront en we hebben hier nog temperaturen die oplopen tot 18 graden. Wel steeds bewolking. In de loop van de dag sneeuw op de bergtoppen maar meer niet. De ene helft van Oostenrijk is groen en vrij hoge temperaturen de andere helft dik winter met veel sneeuw.
Jannick eet graag fleckerln een soort pasta , met uitgebakken spekjes en veel vers gemalen peper erop. Aan dat laatste gaf ik gehoor want mijn pepermolen viel uit elkaar en we aten dus zeer peperige fleckerln. Om de peper te doen vergeten heb ik maar weer een plaatkoek gemaakt, deze keer van walnoten en abrikozen.
Jannick heeft oordopjes nodig omdat hij nog steeds een gaatje in zijn trommelvlies heeft en morgen zijn cursus reddingzwemmen van het rode kruis begint. Dat is wel fijn als hij daar de diploma’s van heeft want dan kan hij in de zomer als badmeester werken .
Maar wij dus naar de brillenwinkel en daar konden ze de dopjes maken. De laatste keer dat we ze in Nederland hadden laten maken kostte het 30/35 euro. Hier betaalden we 65 euro.
Maar goed hij groeit niet meer en kan er lang mee doen als hij ze niet kwijt raakt.
Want als het gaatje niet dicht gaat moet het weer dicht gemaakt worden maar dat doet hij toch pas na het seizoen. Dan krijgt hij ook langzamerhand een gekartelde oorschelp, ze nemen een stukje uit je oorschelp en zetten dat als implantaat in het trommelvlies. Het is dan de tweede keer en je ziet van dichtbij dat er een hapje uit zijn oorschelp is. Het is steeds hetzelfde oor maar het gaatje zit niet op dezelfde plaats. Het eerste implantaat zit er nog goed in.

Ineke bedankt voor je opmerking , ik heb het gewijzigd .En die tip over de 7muelensite is echt geweldig. Er staan goede linkjes op en ik kan nu beschikken over ruim 1700 molens in Duitsland en in heel veel andere landen. helaas weinig over Oostenrijk, maar blij ben ik ermee.