Het mooie weer definitief voorbij

Vanmorgen om 7 uur wakker en een beetje dommelen. Dan ging de telefoon en het was Jannick die vroeg of ik iets nodig had bij de Spar. Dus ik zei hem alleen een koffie apparaat. Daar kon hij me niet aan helpen. Een half uurtje later lreeg ik een berichtje dat er koffie was. Dus snel aangekleed en naar beneden waar ze gezellig aan de ontbijttafel zaten. Jannick had zelfs een extra broodje meegenomen dus gezellig ontbijten . Jan slaapt altijd langer. Dan weer terug naar boven gegaan waar ondertussen Jan aan het douchen was.
Het weer is zwaar bewolkt, donker en somber, nevel en regen. Voor het land goed na de extreme droogte. We hbben gisteren toch maar geprofiteerd van het mooie weer . De bovenste planken komen volgende week , ze zijn ze nu aan het zagen en dan laat hij ze eerst uitbloeden. Dus wij gaan maar als volgende aan de plantenbakken beginnen.
Het duurde erg lang voor ik Jan kon overtuigen hoe het eruit moet zien want hij had zelf al wat gemaakt op papier maar dat was niet goed omdat die op de grond staat en niet in de hoogte.Ik heb uitgerekend hoe lang de planken moeten zijn en hoeveel van elk. Dus hij hoeft alleen te zagen.
We waren aan het eind van de morgen naar de Landmarkt gegaan voor aarde en wat planten. Ik snap wel dat bij de Lidl alles gelijk uitverkocht is want ik betaal nu voor een Clematis 12 Euro en die hadden ze voor 1,79 Euro. Nog wat klein eenjarig en dan de aarde betaald en dan kan je met de auto naar de overkant rijden en daar wordt het ingeladen. Bertl was aan de kassa dus even kwekken. Bij de Spar zelf moest je minstens een uur wachten voor je naar binnen mag, dus maar goed dat Jannick zo vroeg gegaan is.
Nu zijn de meiden bij ons en zijn Ingrid en Jannick naar Liezen. Ze proberen een bureaustoel te scoren en gaan kijken naar een kunststof terrastegel omdat die nu heel veel zijn afgeprijst. Eigenlijk moest hij vandaag het hek gaan zetten en het gras maaien maar het hoost dus geen optie. Er begint nu wel wat zon tussen de wolken door te vallen maar of het gras lang genoeg zon heeft om te drogen? Op zondag mag je hier nooit herrie maken of met lawaai klussen dus ook geen grasmaaien.
Er stond een stuk in de Ennstaler met ook Jannick erop. Hij en nog iemand hadden excuus van de krant gekregen dat ze onder de foto niet met naam en titel staan. Wel aan het eind van het artikel staan hun namen.
Het leven wordt langzaam aan weer opgestart en de meeste mensen houden zich aan de maatregelen. Jannick had donderdagavond nachtdienst gedaan bij het RK en is gisteren een poos ingevallen. Hij moet toch ook zijn verplichte uren vol maken. Maar ja Ingrid was boos want die wilde dat hij op zijn vrije dagen van alles ging doen. Voor Jannick is het RK toch ook deels ontspanning en hij werkt genoeg. En ja ik kan me voorstellen dat hij gillend wegloopt als hij thuis zijn neus laat zien en hij gelijk een lijst voorgeschoteld krijgt. Ingrid mag niet klagen want donderdag morgen kwam Barbara weer ontbijten bij Ingrid en dan zijn ze toch ook een aantal uren samen. Het is goed als Ingrid weer aan het werk gaat en ook iets heeft om over te praten behalve huishouding en kinderen. En het is goed als over een paar maanden Sabrina de deur uit gaat naar de Kiga. Maandag komt Gabi weer voor het eerst voor Sabrina. Die tijd moet Ingrid gebruiken voor huishoudelijke dingen en zo maar meestal blijft ze er met haar lip bovenop zitten. Loslaten valt niet mee maar is wel nodig.
Net zo nodig als Jan bezig te houden want die komt anders ook niet meer uit zijn stoel.
Het weer werd niets en in de middag hoosde het temperatuur kwam niet boven de 14 graden als het zonnetje door viel.Ingrid en Jannick kwamen om 16 uur terug en Sabrina sliep bijna , ze lag boven op mij en dan een dekentje over haar heen. Ze heeft heel erg last van afkick verschijnselen. De medicijnen waren meer dan een volwassene krijgt en ze is nu pas het eerste medicijn aan het afbouwen. Het kan heel lang gaan duren . Maar de eerste is bijna weg. Dan moet ze eerst haar slaap eeg en als die goed is gaan ze met de volgende beginnen.
Het is nu avond en de zon gaat schijnen. Jannick was aan het winterbanden wisselen voor de zomerbanden. Dat moet Jan ook nog doen.
Jan heeft nu wel alles gezaagd en dan kan het morgen in elkaar gezet worden.