NK maraton 50 km mannen Tauernlauf

Oostenrijk, Altenmarkt im Pongau

Ik heb samen met Dorris al een super funwedstrijd gelopen, de strijd ging vooral tegen Machiel en Sidney als team. Machiel liep tegen Dorris en ondanks dat ze loeihard ging kon ze niet tegen Machiel op, dan liep ik tegen Sidney, na de eerste ronde kon ik het gat dichten maar later niet meer. Het sneeuwde echt enorm en de sfeer was goed. Dorris zei ik ben nog nooit door zo veel mensen aangemoedigd die ik niet ken. Ze moest de volgende dag aantreden op de Europa Cup Wintertriathlon en werd eerste en kreeg daarmee haar wereldcup kwalificatie. Was een goede training dus.
Dan eindelijk zondag, ik heb er erg naar uitgekeken maar nu het zo ver is had ik de kriebels. Mijn streven "de 50 km uitlopen in een redelijke tijd" de start ging minder daar ik niet snel weg kon komen voor mij werd langzaam gedubbelstokt.
Maar toch nog goed naar voren.
Er waren zo'n 200 atleten op deze afstand aan de start. Het was super mooi weer, een parkoers door de weersomstandigheden die erg snel was en zeer technisch gelopen moest worden, een voordeel voor mij dus.
De eerste 10 km ging zo hard dat ik pas na de eerste 10 werd ingehaald door Gamsi die de 20 km liep en een van de beste lopers van Oostenrijk is. En ik moest de 50km.
Tot de 20 aardig voorin, dan op 25 km kwam de klim, ik kon in de groep niet het tempo omhoog lopen en heb me terug laten zakken. Machiel en Niels zaten voor me dus ik liep voor de 3e plaats in het NK maraton .
Dit had ik niet verwacht en ik heb naar mijn gevoel de race goed ingedeeld. Ik moet nog veel ervaring op doen maar voor de eerste keer ging het super. Ik kwam binnen op een tijd van 2 uur 20 en had zeker niet verwacht binnen de 2 1/2 uur te finischen. Ik was inderdaad 3e en Jos Verest zat 40 seconden achter me, daarachter kwam Haje binnen.
Van de andere Nederlanders weet ik het niet.Toen bleek ik ook nog net bij de beste 50 lopers te zitten met een 50e plaats in het klassement.
Ik ben nog een jonkie en mag eigenlijk nog niet eens starten. Het heeft me niet eens tot het uiterste gebracht.Ik ben in ieder geval superblij met dit resultaat.
Carolien was 3e op de 30km klassiek.
Telt niet voor het NK want die ging alleen op de 50km vrije stijl voor mannen en de 20 km vrije stijl voor vrouwen.Helaas nog geen foto,s want mijn moeder heeft haar camera verzopen in de tas waar een fles met vloeibare voeding in was leeggelopen.
Jannick

Zondag
De grote dag, het zag er naar uit dat het redelijk weer zou worden ondanks dat er wat lichte sneeuwval was geweest en ze toch nog kans op sneeuw gaven.Om 8 uur vertrokken en we konden vlakbij het startpunt parkeren. We kregen Einar overgedragen want Carolien startte op de 30 km klassiek en Haje op de 50 km vrije stijl.Nadat we de starts gezien hadden zijn we naar het 18 km punt gelopen die niet ver daar vandaan lag.Jannick kwam vrij dicht na de kopgroep voorbij en liep super.Ik kon hem daar herbalife shake aanreiken, zodat hij niet leeg zou lopen.Dan vlug terug naar de auto
en met de auto naar het 30 km punt. Ik kon hem daar herbalife thee met liftoff aangeven wat hij dan graag drinkt. Daar kwam hij nog steeds in een supertijd voorbij , had wel contact met de groep verloren waar hij inzat.Na 25 km zat er een venijnige klim en hij kon niet in het tempo waarin ze naar boven liepen mee.Een tiental meters verder lag het 40 km punt vanwaar ze richting Altenmarkt terug gingen. Daar kon ik hem weer de thee aanreiken.Dan als een trein terug naar de auto om naar de finisch te rijden. We waren precies op tijd om de eersten te zien finischen. Jannick kwam in een tijd van 2 uur 20 binnen als 50e van het klassement en als 3e in het NK Maraton.Er waren toch 200 atleten op de 50 km gestart.
Botwinov deed ook mee. Ik geloof dat die 15e was.Sergei Rohzkov startte op de 20 km, hij zei tegen Jannick, 50 km is me echt te veel.Werd wel 1e op de 20 km. Machiel was 1e en Niels 2e op het NK.
We zijn super trots op hem.
Helaas was er onderweg ergens een grote beker open gegaan en in mijn tas leeggelopen. Mijn camera doet niets meer, die zwom erin. Hopelijk gaat hij het nog doen als het gedroogd is maar ik ben bang dat hij overleden is. Wat een plakzooi.

Ik wil toch hier ook even de familie Teeling feliciteren met de goede prestaties gisteren van Max en Femke in de mini Tauernlauf. Allebei een eerste plaats.

Voor de mensen die er zin in hebben gekregen , de volgende Tauernlauf is in het weekend van 29/30 januari 2010

26 januari 2009 00:16 | Door: christina Van Harte Gefeliciteerd,Janick, met het behalen van de 3e plaats op de Nederlandse Kampioesschappen. met de hartelijke groeten vanuit het kleine Holland. Le Papillon d' Orange,st.i.o. zie ook , www.feewebs.com/lepapillondeorange

molenaar.ruesink 2017-08-12 19:16:12

26 januari 2009 10:30 | Door: ineke Oeps, van zo'n ouwe man als Sidney verliezen???? (grapje hoor) Maar van harte met deze mooie prestatie!!!

molenaar.ruesink 2017-08-12 19:16:25

26 januari 2009 10:27 | Door: ineke leuk hoor dat verslag: vooral dat gerace van jullie met de drankjes, hahaha. Maar gefeliciteerd met de goede prestatie van Jannick!!! Leuk hoor. Jammer van de foto's....