Corona hier en corona daar

Vanmorgen eruit en dan de school gebeld dat Theresa ziek is en ook de moeder van Noah gebeld dat Theresa niet op het feestje komt.
Ik ben heel voorzichtig met Theresa want die heeft al genoeg gehad deze winter. Ik ga straks als de school uit gaat even haar Skitag betalen en haar boeken ophalen. Daarvoor even naar de huisarts voor de bloeduitslagen van Jan en vragen of ze die ook naar de internist mailen. Ik bel dan maandag de internist om te vragen of ik ipv een afspraak hij de bloedwaarden en Jans medicijnen kan beoordelen. Is het goed zo dan hoef ik daar niet heen is het niet goed kan hij het recept aan de huisarts doorgeven en kan ik het daar halen. Ik hoop dat het zo functioneerd want hier is alles moeilijk moeilijk moeilijk.
Vandaag komen Ingrid en Sabrina thuis. Ik hoop met goede berichten.
Ik was inderdaad naar de huisarts daar moet je ook buiten blijven en dan mag je naar binnen naar het gesloten loket en dan weer naar buiten .Dan naar de school en even met Barbara Rust de Lehrerin van Theresa gesproken. De papieren getekend dat we Theresa thuis opvangen. Haar toegangscode voor de online leerapp en wat papieren die ze nodig heeft meegekregen. Afgesproken als ze volgende week die 2 dagen niet komt dat zij nog boeken voor Theresa langs brengt. Ze woont in Winkl dus ze komt altijd voorbij. Ze begrijpt ook dat de situatie voor ons lastig is als grootouders want we hebben nou eenmaal ook de opvang van Theresa . Maar we kunnen dingen wel proberen te mijden.
Het leven wordt hier langzaam aan totaal stil gelegd de skigebieden hotels pensions restaurants bioscopen evenementen of sport alles ligt stil of gaat dit weekend op dicht. Alleen de levensmiddelenwinkels , banken , post , apotheken, diervoederwinkels blijven open. Geen bezoek aan bejaarden. verzorgings of ziekenhuizen. Thuisblijven als het kan en iedereen die hier op vakantie is worden vriendelijk verzocht de thuisreis aan te gaan. In Voralberg zij gebieden in isolatie en hebben ze de grens met Zwitserland gesloten omdat het daar explosief gegroeid is. Alle verbindingen met Frankrijk en Spanje stop gezet. Moesten hier allemaal lachen om Trump, niemand behalve GB mogen nog naar de VS maar hij komt met een enorme troepenmacht van Schiphol naar Duitsland voor een grote oefening , ergens sporen die niet maar die zijn vast stiekum met iets ingeent en als ze niet ziek worden hebben ze het middel gevonden. Haha hoorde net dat een elftal van Arsenal in opsluiting gaat trainer of coach met corona. Kijken hoe lang het duurt voor Trump nu zegt dat ze ook niet meer mogen komen. Door al deze maatregelen zijn mensen als gekken gaan hamsteren en ja ook al zeggen ze de bevoorradng blijft dan weet ik van Jannick dat de Landena nog een week kunnen produceren en dan gaat het op stil want de kruiden komen uit Italie en het vervoersbedrijf die dat deden willen niet meer op Italie rijden want elke keer moet dan de chauffeur 2 weken in Quarantäne. Dus die stopt ermee. Veel pasta komt uit Italie en veel groente. De vrachtwagens staan nu minstens 80 uur aan de Brenner en dan thuis 2 weken in quarantäne.
Jannick was thuis gekomen die gaat eerst omkleden en douchen en dan kwam hij eten. Jan en ik gingen onze stem afgeven voor de gemeenteraads verkiezingen. Het zijn Vorgezogene Wahltag dat was altijd voor mensen die op de Wahltag niet kunnen. De Wahltag is 6 maanden uitgesteld en heel veel mensen zijn toch vanavond gegaan. Ze hadden een heel parcours buiten blijven mondjesmaat na elkaar naar binnen kaart afgeven links door een kantoortje andere kaart afgeven bij de volgende het stempapier in het volgende kantoor stemmen rechts naar de gang waar je je kon desinfecteren en dan de voordeur uit. Werkte zeer goed en het liep als een trein. Het was heerlijk weer geworden en absoluut niet koud. Thuisgekomen zagen we de auto van Ingrid staan maar die was eerst met Sabrina gaan douchen en omkleden en dan bracht Jannick Sabrina boven en zijn ze ook naar het gemeentehuis om te stemmen.

een leuke video Theresa komt bijna aan het einde aan de rechterkant donkerblauwe kleding met zwarte helm.

Sabrina en Theresa zitten samen in ons bed tv te kijken. Wachten tot Pa en Ma terug komen.