3x podiumplaats

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Wat had ik ook al weer gezegd van het weer? Het hoefde geen 30 graden te zijn maar dat was het wel!!! Jan en Jannick liepen de 10,5 km en ik deed de nordic walking 3,5 km. Met het lopen heb ik me goed voorbereid qua conditie en ging goed van start omdat het eerst alleen maar naar boven ging kon ik gelijk een voorsprong nemen op de groep. Op het keerpunt had ik een ruime voorsprong en van daar ging het cross door de weilanden, bos en langs het water naar beneden . Het was heet maar ik kon het tempo volhouden en kwam als eerste met ruime voorsprong aan. Ik zat vlak achter de laatste loopster na 3,5 km. Ik heb geloof ik 29 minuten gelopen. 29.57 dat was 2 minuten voor de nummers 2 en 3 .Jan en Jannick waren nog niet gefinisht, Jannick deed het nog voor het uur en Jan na 1 uur en 2 minuten.Jannick 57.25.14 en jan 1.02.43. Daar konden we mee thuis komen want ik 1e, Jan 3e en Jannick ook 3e .
Toen de uitslagen werden opgehangen stond ik ineens als 12e daar was ik het niet mee eens en ging naar de organisatie. Toen zeiden ze dat ze voor de nordic walking de tijden hadden gemiddeld en dat ik met de laatste gefinishte samen dus op 12e plaats kwam. Maar dat stond niet in de loop Cup boekje en niet in de folders en het was niet van te voren gezegd dus ik was boos, ik loop mij niet uit de naad om dat te horen dat ik een ander aan de prijs geholpen heb. Dus weer protest aangetekend en toen zeiden ze ja een fout van de organisatie maar het is zo bepaald. Wel werd tijdens de prijsuitreiking hier melding van gemaakt en kreeg ik wel een prijs , het lullige eraan is dat degene die met de prijzen van de nordic walking naar huis gingen een stel heren was die niet eens genordict walkt hadden maar hadden gewandeld. Ik was woest je zegt toch ook niet tegen de nr 1 van het lopen sorry vandaag hebben we je als laastste gemiddeld. Maar goed we gingen alle 3 met een mand vol spek, brood en andere dingen naar huis. Hier krijg je veel prijzen in natura. We kunnen weer een week eten en volgende week starten Jan en Jannick in Ardning, geen idee of daar ook gewalkt wordt maar als het weer zo is doe ik niet mee want voor mij is nordic walking ook sport en voor velen anderen ook maar die tekenen geen protest aan dat is echt iets voor Hollanders die durven wel een mond open te doen als ze het niet bevat.
Voor mij blijft het en superprestatie. Het valt niet echt meer op dat ik problemen met mijn rechterbeen heb, wel als ik erg moe ben dan kan ik hem niet meer bijtrekken en ga ik strompelen. Met hardlopen zie je het wel wanneer ik naar bovenloop want dan kan ik het tempo alleen met mijn rechterbeen volhouden als ik met mijn linkerbeen een sprong maak en dan mijn rechterbeen naar voren slinger, ziet er vast raar uit maar zo kan ik naar boven hardlopen. Maar dat kost vreselijk veel energie en dat is de reden waarom ik nog niet aan een wedstrijdloop deelneem, dus als er veel klim is vreet dat al mijn energie weg. Met nordic walking doe ik het ook zo als ik naar bovenloop maar dan haal ik de kracht uit mijn stokafzet en mijn armen. Maar ik weet zeker dat het me gaat lukken om een loop te kunnen lopen.
Ik denk dan maar dat ze op de revalidatie hadden gezegd dat ik nooit meer als vroeger zou kunnen functioneren en kijk na 5 jaar en veel investeren merken de meeste mensen niets meer van mijn beperkingen ook al heb ik er best nog. Je moet het wel willen en het is voor mij toch ook pijn lijden. Maar dit resultaat maakt veel goed en geeft zeker de zin om door te gaan.
Jannick in Aich afgezet, hij gaat met een vriendin naar het brandweerfeest in Pruggern. Ik heb er ook nog even aangedacht maar na een lange dag buiten in die hitte ben ik het wel zat.
Even na 20 uur Einar en Caro opgehaald van het station in Schladming. Ze hadden ook nog de pech dat er momenteel geen treinen rijden tussen Bisschofshofen en Schladming. Er rijden wel bussen maar je doet er altijd langer over.