Heerlijke zomerdag

Vanmorgen wakker van de wekker van Jan maar me nog even omgedraaid. Dan een stemmetje om half 9 "ik heb Oma gevonden" . en brengt vrolijkheid.ma Oma ik ben hier ik heb je gevonden. Dus opgestaan en Jannick was er ook. Dus samen koffie gedronken. Dan gingen ze samen weer. Jannick rijdt nu deze week in de avond vrachtwagen en is ook vroeg weer terug dus hij heeft de dag aan zichzelf. Daarna douchen en aankleden. Sabrina is echt een zonnetje in huis. Ze zingt en danst en brengt vrolijkheid.
Vrijdag een dag in het koelhuis werken en dan volgende week ook. Dan begint hij zelf aan 2 touren achter elkaar en wordt het wel in de nacht dat hij terug komt.
Het weer is vandaag vriendelijker dan de afgelopen dagen. Het is droog en er valt zon door de wolken. Koud is het niet . Gisteren kwam de temperatuur niet boven de 15 en dat zijn we nu al.
Ik heb zo een afspraak bij de PSN dus heerlijk aan de wandel. Ik had Jan gevraagd om de massief houten kastdeel uit elkaar te halen en als het ging met zo weinig mogelijk schade. Het middageten deels voorbereid, we eten samen met Jannick en de kinderen.
Ik had rode kool en voor de kinderen wat appelmoes erbij, aardappelpuree en voor Jannick en mij gebakken bloedworst, voor de kinderen paashaasschnitzel en voor Jan gewone schnitzel. Jus van de gebakken bloedworst erbij gemaakt. Dan ben ik naar de PSN gegaan en heerlijk op mijn gemak gewandeld. Ook weer terug gewandeld. Omdat ze aan de weg werken in de Schulestrasse was ik over de Hauptstrasse gegaan. Daar is naast de brillenzaak ook een leuk antiekwinkeltje gekomen. Het gaat pas officieel de 1e juni open. Maar ik heb er al rondgekeken en met de eigenaar gesproken. Leuke dingen te koop. Thuisgekomen het eten afgemaakt en Jannick en Sabrina waren ook boven gekomen. Jannick had zijn opdracht goed gemaakt en ik heb genoeg planken om de trap voor het bed te maken. Theresa kwam pas tegen half 4 thuis omdat ze laat school had en dan nog dwarsfluitles.Na het eten ben ik met Jannick en Sabrina naar de tuin gegaan. Het was vandaag echt zomers warm met veel zon. Dan om 3 ging Jannick douchen en omkleden voor de arbeid. Ik ben met Sabrina naar boven gegaan. Jannick wilde Theresa afhalen en dat bij de muziekschool. Ik zeg hem blijf voor de school staan want ze neemt meestal de schooluitgang. Theresa komt alleen thuis dus Jan gebeld dat ze al thuis was. Ik vroeg hem waar stond je dan? en hij bij de muziekschool. Dus ik zeg hem ik heb toch gezegd dat ze de schooluitgang gebruikt. Dan zegt hij die is dan dicht en ik ja van buiten naar binnen maar niet van binnen naar buiten. Eigenwijs is zijn kenmerk. Theresa heeft gegeten en dan ging ze in de tuin op de trampoline. Ze moest wel wat want ze had straf vandaag, geen tv geen tablet of zo. Maar ze vermaakte zich prima binnen en buiten. Eind van de middag een boterham met de kinderen eten. Dan met Theresa samen de windpokken bij Sabrina aangestipt dat werkt echt goed. Ze heeft nog maar een paar met een kop erop. Dan was het bedtijd voor de eerste dame en wat later voor de tweede dame.