Brug gestut en stenen geleverd

Freitag 4,August
Wat een noodweer gisteravond en vannacht. Er is een enorme partij water naar beneden gekomen. Veel afkoeling geeft het niet want de nacht temperatuur was 18 graden. Nu dikke nevel en grauw.
Geen brug gisteren gestut. Dus Jannick is onder de brug gegaan omdat hij dacht misschien hebben ze gekeken en gaat het niet. Hij heeft fotos gemaakt van een totaal verrotte brug waar ook de metaalbalken erg aangetast zijn. Jannick heeft Letmaier daar op aangesproken (die heeft ook de keuring gedaan) en de brug kan maximaal nog 2 jaar dus we moeten de gemeente daar op gaan aanspreken want de brug moet opgenomen worden in de begroting.
Vanmorgen is hij als eerste gaan bellen met Letmaier en die begonnen om 7 uur aan de brug, afzeggen van de stenen had niet meer gegaan want de vrachtwagen was al in de Steinbruch.
Nu 8.15 en de eerste lading stenen is gebracht en over de brug gekomen. Mooie rood aderige stenen. Deze komen uit Liezen van Seebacher Erdbau.
Het duurde even voor de 2. lading arriveerde. Dan eind van de middag zou eigenlijk Jannick kleine stenen halen bij Maier maar hij heeft te veel werk en een ander was ook niet vrij om met een kieper van de zaak het te halen. Dus Seebacher heeft ook de 2 ladingen stenen gehaald bij Maier. Alleen de kleine stenen is een gewicht van 30.000 kg.
Ingrid en Jan hebben werk verzet met het groen klaar te maken voor afvoer, nieuw ergens in te zetten. In de middag heeft Ingrid veel groen in grote afvoer zakken klein gemaakt en naar de gemeente gebracht. Ik heb voor het eten tussen de middag gezorgd en gezamelijk gegeten, zelfs Sabrina heeft hapjes gegeten .
Het was een snikhete dag vooral door het vocht in de lucht. Het is nu kwart over 4 en het onweert bij heldere hemel.
Jannick was onderweg naar de thuisbasis op zijn werk en moet dan op een collega wachten om de bagger op te laden en die rijdt hem naar ons. Morgen komt dan Martin de Baggerfahrer en gaat beginnen. Gelukkig gaat het tot nu toe goed want we zijn bestrating nooit vergeten want dat is nooit klaar gekomen. Martin is ook een collega van Jannick en de Bagger is van Arzbacher waar Jannick en Martin werken. De collega die de Bagger brengt woont ook in Gröbming en die brengt hem dan ook weer terug. Samen met hem en nog een andere collega zijn ze ook collega´s bij de brandweer.
Oma heeft kort een rustpauze gehad maar er zit vandaag geen rust in me. Ik zou graag ook wat willen doen maar het gaat gewoon niet. Dus het is voornamelijk op Theresa passen en bezig houden (of zou zij mij bezig houden?) en Sabrina te vermaken.
Theresa krijgt ook 2 grote mensen kiezen en heeft daar erg last van . Ze wil graag bij ons slapen dus gaan we straks vragen of dat mag en of ze de film van Shaun Das Schaf mag kijken. Want die begint pas om 20.15 maar ze mag in bed kijken. Ik denk dat ik er dan naast lig.

haal voor Theresa , Chamodent tabletjes bij de apotheek of drogist , gaf dat altijd aan onze kids, en ze helpen uitstekend bij het wisselen. Hoop ook dat je snel weer de oude wordt Nicolette, probeer het toch maar rustig aan te doen, al is het nog zo moeilijk, beter nu.. dan straks met de gebakken peren, beterschap en veel liefs allemaal een mooi weekend toegewenst, XXX