Dagje van alles en nog wat

Vanmorgen liep de wekker om kwart over 6 af. Jan had gezegd dat hij aan een half uurtje voldoende zou hebben maar in de praktijk kan hij dat niet. Dus een kwartiertje vroeger gezet. Tegen 7 waren we klaar en kwam Jannick ook boven dus we konden op weg. Eerst Jannick in Schladming afgezet waar hij overstapte bij Meli in de auto. Zij gingen op weg naar Salzburg om te piercen en wij ook op weg naar Salzburg. Wij eerst naar de Doppler waar ik de afspraak van Jan heb verzet en navraag gedaan naar een neuroloog. Die hebben ze dus schijnbaar niet alleen dr Killer en die hoeven wij niet. Dus maar eens op mijn gemak zoeken waar Jan naar een neuro interventie kan. Misschien in Bruck.
Dan naar de Ikea gegaan waar ik mijn ruilartikelen kon afgeven bij de receptie tot het open zou gaan. Restaurant was wel open dus wij eerst aan een ontbijtje. Het was heel stil, Ikea is duidelijker veel duurder geworden . Vroeger zat het restaurant altijd welk moment van de dag vol.
Dan was het tijd en kon ik mijn artikelen die niet pasten terug gegeven, Daarna gevraagd of ik de bestelling al kon meenemen en ze keek en alles was er dus dat kon. Helemaal fijn want dan hoeven we geen uren te wachten. Minpunt we hebben voor beide kinderen een Stuva kamer en nu is alles weer veranderd en kunnen ze de ladeglijders niet meer leveren. Dus dan heb je kasten en manden maar de glijders niet dus heb je niets aan de manden meer. Dus nu bedacht de onderste te verplaatsen naar boven en dan de onderste mand op de bodem zetten dan iets verzinnen voor de andere 3 manden. Ik kan er ook eentje van Theresa op de bodem zetten en dan heb ik al 2 manden die wel kunnen. Nog 2 te gaan.
Thuisgekomen eerst een poos gezeten en wat gelezen , Om 2 uur zijn we aan de keukenkastjes begonnen. De eerste probleemloos in elkaar dus ik was weggelopen. Dan hoor ik alleen maar geweld en ga kijken. Dan heeft hij het andere kastje niet goed in elkaar gezet en dan gaat hij het vastzetten want dan niet gaat en dan moet dat met geweld dus kastje kapot. Als ik hem zeg kijk dan het zit niet goed in elkaar het sluit niet aan dan wordt hij boos. Ik zeg hem als iets niet gaat moet je kijken wat er niet goed aan is. Dus nu moet hij het kastje uit elkaar halen en de beschadigingen bovenop laten dan zie je het niet want het zijn hangkastjes. Het geweld was zo groot dat hij zo´n metalen ding waar je dan de schroef in steekt en dan een slag draait is gebroken. Hij wil niet dat ik erbij ben maar ik heb altijd spijt dat ik het niet gedaan heb.
Uiteindelijk zitten de 2 kastjes in elkaar , zijn de scharnieren uit 2 kasten die we al hadden eruit gehaald. Die komen in de nieuwe . Dan krijgen de oude kasten gewone scharnieren. Die nieuwe kasten krijgen de speciale scharnieren waarmee de deur omhoog klapt. Zijn vrij duur en ik heb ze aan de andere kasten niet n odig en aan de nieuwe wel. Scgeelt bijna 100 Euro. Dan zeurt Jan en hoe wil je de tweede kast daar hangen want dat gaat niet. Ik heb hem geantwoord dat hij daar nog niet aan toe is en als hij dat morgen wel is dan is het rek leeg en heeft hij plaats. Ondertussen al opgeruimd en het is al leeg. Eerst het een en dan het ander anders is er geen overzicht meer. De laatste loodjes zijn altijd nog veel tijd. (en geld) Het is altijd zo heb je tijd dan heb je geen geld en uiteraard andersom.Een paar kastjes en dan de radiator is toch 1500 Euro. Ik ben heel erg happy met hoe het wordt en dat was ik al met de keuken die we al geplaatst hadden.
Jannick is een tongpiercing rijker. Heeft iemand als examen onderdeel gedaan.
Björn is geslaagd , iDus hiephiep hoera, k had er eigenlijk geen twijfel aan dat hij zou slagen. Ik ben nieuwsgierig wat hij gaat studeren.