1.Tag Freilicht Museum Stübing

Oostenrijk, Stübing

Samstag 27.August
Eerste vakantiedag
Ik was voor de wekker afliep wakker en ben lekker gaan douchen, ontbijten en inpakken van de laatste dingen. De planning was 9 uur weg . Theresa kwam en ik haar weer naar beneden gestuurd om aan te kleden. Uiteindelijk was iedereen bezig met iets inclusief Ingrid en Jannick. De enorme hoeveelheid bagage waarvan ik dacht krijgen we niet in de auto , lukte Jan dus met passen en meten alles erin te krijgen.
De bank naast Theresa neergeklapt om extra ruimte te creeeren.
Zo waar om 9 uur waren we onderweg en we reden naar het Freilicht Museum Stübing.
Een goed 1 ½ uur later kwamen we daar aan en het weer was prachtig zonnig en zeer warm. Het was erg mooi en heerlijk om te wandelen want het was zeer bosrijk. Nadat we alles bekeken hadden gingen we in het restaurant wat eten. Theresa wilde Frankfurters met Semmel en Jan en ik beide een Museum Jausenbretl. Een Radler voor ons en Theresa limonade. Na het eten mocht Theresa nog een ijsje uitzoeken en die at ze op naar de uitgang lopend. Konden we bij de uitgang nog even wassen naar de toilet en nog een keer wassen.
Dan op weg naar Terme Catez waar we half 6 aankwamen. Ans en Joop zijn er nog voor Roan en ondanks dat wij bij Roan geboekt hadden hebben we een tent van de andere onderneming Go4Camp omdat Roan dus geen tenten meer verhuurd en die gaan er ook helemaal uit. Heel jammer want het is een leuke manier van kamperen .
Het hield automatisch in dat Theresa geen fietsje kon krijgen (dat zeggen ze er niet bij en de papieren zijn van Roan en er staat dan in het klein in een tent van Go4Camp. Dat dan automatisch niet de voorwaarden van Roan gelden staat er niet bij .Van Joop kon ze wel een driewieler krijgen omdat daar het logo niet op staat. Theresa ook tevreden mee. Eens ben ik het er niet mee.
Wel een hele poos zitten borrelen met de mensen van Go4Camp .Aardige nette mensen en dus reuze gezellig aankomst.
Dan naar de tent en uitgepakt en Theresa stond al klaar met haar badpak aan om te gaan zwemmen. Dus alles zo gelaten en naar het binnenbad gegaan waar het bijna uitgestorven was want praktisch iedereen zwom in de buitenbaden.Ze wist nog precies wat en waar alles was in het zwembad. Om kwart voor 8 gezegd dat het voor vandaag genoeg was en terug naar de tent. Ze mocht kiezen bij Opa en Oma in de slaaptent of een eigen slaaptent. Nou dat werd dus echt haar eigen slaaptent. Dan hebben we het 2e bed in haar tent gekanteld zodat ze een groot speelvlak heeft . Haar zaklantaarn naast haar kussen, haar koffer met boeken en speelgoed op de vloer en Shaun in haar bed. Ze is zielsgelukkig en nadat ze nog wat Topfen met Muesli had gegeten ging ze slapen.
Oma heeft geprobeerd om nog wat orde in de chaos te scheppen maar bij het gebrekkige licht voor mij lukte dat me niet. Dus morgen maar.
Deze dag was een goed begin van de vakantie.

Heel veel plezier en geniet ervan. 🌞