Casting

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
De gasten beneden zijn weer weg en we hebben dus hard gewerkt om het daar ook weer aan kant te krijgen. Vandaag boven en beneden weer nieuwe gasten.
Jannick werkt vandaag in de Seestube in Aich waar de triatlon vandaag wordt gehouden. Hij staat achter de bar. We willen nog wel kijken maar we moeten wachten op de gasten , pas wanneer die er zijn kunnen we weer weg.

Zondag
Nog steeds superweer , samen met Jan wat gaan wandelen. Niet zo veel fut vandaag.
De gasten in het grote appartement is familie van Hansi. Dit wisten we niet maar Hansi kwam dus van te voren om heel veel te zeiken te hebben , vlekje hier en een vlekje daar. In een appartement die van ouderdom in elkaar stort. En we kunnen geen oude vlekken uit de bank poetsen. Uiteraard was het gras te lang, wij vinden een maal per week maaien genoeg en lagen overal er takjes . Dit is uiteraard heel vreemd als je net een storm met orkaankracht hebt gehad. Ze ging demonstratief vegen.
We kunnen nou eenmaal niet de appartementen doen en dan ook nog de tuin. Verder hadden we net deze week alle ramen gezeemd en ja helaas ook daar zit nu het zand en troep weer op.
En vanmorgen vroeg werden we uit bed gebeld door de familie (familietrekje) omdat er een wc stinkt. Dit is een onoplosbaar probleem want dat gebeurd hier altijd als het weer omslaat.
Ik heb geen idee wat ze nou van ons wilden of wat ze gedacht hadden dat wij er aan zouden kunnen doen. Het zijn onvriendelijke mensen die nog niet eens groeten.
Gelijk binnen de eerste 10 minuten had ik het al aan de stok met een kind van hun doe het nodig vond achter het huis aan de beek, waar niemand iets te zoeken heeft en het gevaarlijk is stenen en hout in het water te gooien. Als hij daar in het water valt ziet niemand het en het is hoog water met een waterval. Maar ik had niets mogen zeggen. Maar hier in Oostenrijk wordt je als er iets gebeurd gewoon aangeklaagd en ik was niet van plan die verantwoording op me te nemen.
Dit wordt een heel gezellig weekje!

maandag 27 juli 2009
Vanmorgen naar de sportschool geweest.
Met Jannick naar een ander appartement gaan kijken, boven de pizzeria in Kulm, dus vlak bij ons. Hij heeft het maar we geloven het pas als we de sleutel hebben. Het is exact het zelfde waar we een paar jaar terug ook al waren gaan kijken en hij het ineens niet kreeg omdat de oude bewoonster het al had doorverhuurd.
Hij heeft nu 30 m² en daar heeft hij 55 m² en lekker licht en een balkon. Het is groter dan wij nu hebben. En veel mooier. Het is een grote woonkamer /keuken , een grote badkamer, een grote slaapkamer en nog een soort halletje. Het is 2 hoog.
Zijn nieuwe bed staat nog ingepakt en alles wat we van de week weggehaald hebben om alles te verplaatsen zit in dozen. Dus we pakken even niets uit kan hij zo over. Hij heeft wel een opzeg termijn maar dit moest hij gelijk nemen want er waren ook andere. Dat heet helaas pindakaas.
Jan heeft vandaag de hele dag buiten gewerkt , het ziet er weer keurig uit.
Vandaag nog heel mooi weer maar morgen zou het slecht worden. We merken het wel het is buiten weer klaar.
De gasten in het kleine appartement blijven 2 weken dus hebben we alleen dat ze in het grote appartement weggaan komend weekend. Kunnen we iets ontspannender aan de gang.
Ik ga met Jannick as zaterdag naar Bad Aussee voor het openair waar het hoofdprogramma Seer is. Ik hoop op mooi weer.
Jannick heeft zich ingeschreven voor een casting voor een nieuwe serie die hier in de omgeving wordt opgenomen. Het gaat over de Bergrettung. Je weet maar nooit en een leuke ervaring als hij iets erin krijgt.

9 juli 2009 19:02 | Door: lolotte van dis Hoi Nicolette, Wij vonden het erg gezellig! Onderweg naar de camping kregen wij ook een behoorlijke hagelbui over ons heen en op de camping zelf was de chaos niet te beschrijven.Er stonden misschien nog twee tenten enigszins overeind, veel schade dus, en onze buurvrouw is zwaar gewond naar het ziekenhuis afgevoerd omdat ze was geraakt door een rondvliegende tafel. Wij hebben nog een echtpaar onderdak geboden voor de nacht en andere hebben ook hun voortent ter beschikking gesteld en zeker zo'n twintig man hebben in de sauna moeten overnachten. Waarschijnlijk is het een windhoos geweest die ook in twee minuten weer voorbij was, met bovenstaande gevolgen. Groetjes Lolotte