koude dag

Vanmorgen om half 8 wakker eerst opgestaan voor de medicijnen en de katten eten geven dan weer terug en warm worden. Rondje ontbijt tv en wat Netflix. Tussendoor mijn ontbijt gemaakt en mijn andere medicijnen en half 10 eruit. Het weer is koud, nat en somber. Dus niets gemist. Ik zit nu al een poosje vogeltjes te kijken.We hebben de vogeldingen weer opgehangen. Dit keer ipv pindakaaspotten die ze hier niet vreten vetpotten met zonnebloemzaad neegehangen. Grappig dat eten ze wel maar de mezenbollen worden ook niet gevreten. Felicia ligt plat op de grond achter de deur te tandnakken. Zoveel lekkers wat voorbij vliegt.
Annemarieke de Rosemi Alm heeft nieuwe eigenaren al 1 of 2 jaar, ze waren al open maar nu dus ook een lift. Geen idee hoeveel liften er open gaan .Het heeft lang geduurd maar ik hoop toch dat we weer terug gaan naar hoe het was. Dat was toch de kracht in de winter voor Gröbming.
Jannick was gisteravond met Theresa naar de Rainbow, ze vinden de kinderen nog niet gefährdet maar Theresa mag nu vaker komen voor een gesprek want ze willen erop blijven zitten. Ze vinden alles erop lijken dat Ingrid überfordert is met de kinderen. Verder kwamen Jannick en Theresa thuis en het was eigenlijk al laat met even na half 8 dus ik vroeg Theresa hu moet je dan niet naar huis want normaal slaap je al. Nee want Mama is naar de ouderavond van Sabrina. Dan vraag ik haar maar waar is Sabrina dan? Nou die bleek bij Sandra te zijn. Op een doordeweekse avond terwijl Sabrina om 7 uur in bed hoort te liggen en Theresa ook. Ze had ze hier kunnen laten slapen maar ja dat doe je gewoon niet. Flink zo doorgaan denk ik dan.
Maar Jannick belde net en de kinderen komen morgen tussen half 4 en 5. Want Theresa wil voordat ze naar de Taekwondo moet hier zijn.
Theresa begint haar eigen wil te krijgen. Ze had ook gezegd ik ben bang dat ik anders te laat kom.
Gisteravond nog een fotodagboek gemaakt en besteld. Een jaar is ongeveer 6 stuk en tja ik loop nog steeds achter, ik heb nu september en oktober 2018 gemaakt. Het is wel erg leuk om dat te zien wat er in 3 jaar veranderd is. En terug te lezen wat mijn belevenissen, gedachten en gevoelens toen waren. Dan heb je het maar over 3 jaar geleden.
Ik heb veat we gaan eten en het wordt....speklapjes, bietjes en gek. aardappeltjes. De aardappeltjes alvast in de schil koken. Dan kunnen ze afkoelen zodat ik ze kan ontdoen van de schil. We kunnen wel wat later eten want we waren niet vroeg op al heb ik wel vroeg ontbeten. maar Jan was pas na tienen aan zijn ontbijt bezig omdat hij zo laat was met opstaan. Genoeg aardappeltjes zodat ik morgen aardappeltjes om te bakken heb.
Verder niet veel gedaan, ik heb nog steeds buikpijn al wordt het wel minder. Ondertussen een berichtje gekregen dat ipv vrijdag op zaterdag de koelkast van jannick komt. Ook goed.

Je kunt merken dat wij al een tijd niet geweest zijn. Zal eens kijken wie de nieuwe uitbaters zijn. Hoop voor jullie ( en voor iedereen) dat het weer wordt zoals het ooit was. Maar ik ben er bang voor....