De ijsheiligen maken zich kenbaar

Eindelijk een nacht doorgeslapen en ik werd wakker alsof ik uit een coma kwam. Het was 7 dus ook een mooie tijd. Een beetje tv en om kwart voor 8 snel naar Ingrid gegaan voor een koffie. Ze gaat vandaag met de meiden naar haar moeder . Helaas de Sölkpass nog dicht dus ze moet heel veel omrijden over de Obertauern.Ze heeft haar moeder dus ook maanden niet gezien . Ik geloof ergens rondom kerst voor het laatst.
De ijsheiligen maken zich kenbaar vandaag sneeuw tot in de dalen. Dus de dag begon donker en koud en zeer nevelig ook. Maar het is de enige dag dat ze nog kan gaan want nu al die therapien van Sabrina weer begonnen zijn of beginnen heeft ze elke dag wel iets waar ze heen moet.
Pankratius – 12. Mai
Der heilige Pankratius wurde um 290 in Phrygien geboren, was in der heutigen Türkei liegt. Er starb um 304 als junger römischer Märtyrer der frühen Kirche in Rom. Sein Name bedeutet „Der Alles Besiegende“. Auf Darstellungen ist er des Öfteren in feinen Kleidern oder auch in einer Ritterrüstung zu sehen. Des Weiteren trägt er ein Schwert, eine Märtyrerkrone und einen Palmwedel.
Ik heb eerst snel het vensterbankje afgeverfd .Dan is dat maar klaar. Jan is de houtenstaanders aan de muur gaan bevestigen. Als dan de bovenkant van het balkon klaar is kan het in elkaar gezet worden , we weten niet precies hoe hoog het komt. Dan heb ik Krautfleckl gemaakt en samen met Jan gegeten. Na het middageten een wandeling gemaakt en de dvd die ik vorige week gezien had bij de Carla gekocht . Moest eerst thuis kijken welke ze heeft) Weer een deel van Winx. Dat zijn altijd handige cadeautjes. We waren om 3 uur weer thuis en ik merk het nog steeds was echt moe. Helaas geen koppie koffie. In de middag een matig zonnetje maar de wind koud. Niet lkker om buiten te zitten ook al geeft het op het balkon 18 graden aan. Nog even met Jordy geappt ook gezellig.
Nog even het hout geverfd wat aan de muur bevestigd is nu ben ik met alle verfklussen voor de plantenbakken en zithoek klaar. Wachten op het hout voor de bovenkant balkon.