Een probleempje komt nooit alleen

Mittwoch 16.November
Bah donker somber en nat weer, het regent nu en de temperatuur is hoog met een 8 graden.
Geen gezellig weer dus, ik heb toch liever vorst en een blauwe hemel. Jan is nog bezig met het hout van de ombouw en ik heb het houten frame voor de papierrol in elkaar gezet. staat nu ook in de kinderkast. Ingrid had gisteren de zwarte hout afzetlijst gevonden die vroeger bij Jannick dienst deed en die komt boven onze rail en ik kan dan ook iets erop zetten. Langzaam aan wordt het wat.
Ingrid kwam een bakkie doen nadat ze de heesters allemaal gekort heeft. Daarna gingen we eten en na het eten ging de bel en was de post daar met een pakje voor Jannick en stapels post voor ons allemaal. Dus gelijk even gesorteerd en ieder zijn deel meegenomen. Nou het was al te verwachten want we hadden nu weer post van de krankenkasse terug gekregen , We hebben het in Oktober op de brievenbus gedaan en Jan kreeg het terug omdat ze het loonoverzicht van Oktober willen die we nu net deze week gekregen hebben. We sturen elke jaar hetzelfde in en nu kwam die van mij terug met grote hanepoten erop geschreven wat wij niet kunnen lezen dus aan Ingrid gevraagd en die kan het ook niet lezen iets met dat ik in Nederland verzekerd ben? Zal wel weer een stagiaire of een nieuwe zitten die niet weet wat ze ermee moet aanvangen heel vervelend want nu moeten we morgen naar schladming om te vragen wat ze daar in Graz willen hebben. Het een en ander heeft ook consequenties omdat de Gis eraan gekoppeld wordt heel raar dat je de vrijstelling voor Rezept gebuer die je bij de Krankenkasse aanvraagt en eigenlijk niets te doen heeft met kijk en luistergeld van de GIS gebruikt wordt door de GIS om vrijstelling te verlenen.
Maar nog steeds geen uitnodigingen voor ons bij de post.
Theresa kwam een dvd kijken , ze wilde het paard van Sinterklaas kijken en die gaat over een klein Chinees meisje die een paard wil en het aan Sinterklaas gevraagd heeft en zeker weet dat ze het paard krijgt. Haar ouders kennen Sinterklaas niet wat al voor de nodige problemen zorgt. Het boek hebben we ook. Zit Theresa met tranen in haar ogen op de bank te kijken. Heel aandoenlijk zoals ze in het verhaal zat.
Nu is ze beneden koekjes uitsteken. Jan is weer werken en ik even niets.

Wil je dat ik mijn kaart ook nog even aan jou opstuur?