tja dan heb je Scharlach/roodvonk

Oostenrijk, Liezen

Tja en dan heb je dus Scharlach of wel roodvonk.

Dienstag 23.Februar
Een sombere dag maar wel vrij warm nachttemperatuur 6 graden. In de middag een flauw zonnetje.
De wekker ging om 5.45 en Theresa was helaas vlak erna wakker. Bij ons in bed toz 7 uur en dan mocht ze wat Disney in bed kijken. Ze was er sinds dagen weer een beetje goed erop. Geen koorts meer en geen verhoging. Ze at haar ontbijt niet helemaal op had net zo dorst als Oma want als je met je mond open slaapt door de verkoudheid lijdt je echt aan totale uitdroging. Oma´s hals doet zo pijn van de enorm opgeztte klieren.
We besloten toch maar boodschapjes te gaan doen in Liezen en ze kwetterde onderweg er aardig op los. Eerst naar de Lidl, dan naar de Lutz en Möbelix maar die hadden geen wandlampen die ik zocht. Dan naar de Baumarkt want ik had Theresa vloerbedekking voor haar poppenhuis beloofd en die zaak die daar altijd zat is weg en de Obi had het ook niet. De Baumax vroeger had van die plaktegels in allerlei kleuren. Dan maar naar de Spar om geld te halen en daar dan wat te drinken , Theresa en ik hadden beide dorst. Was de automaat buiten gebruik. Voor Theresa binnen bij de Spar een flesje drinken gekocht en vond er een doos met leuke popjes voor haar poppenhuis met kleertjes en schoentjes van rubber dat zo rekt dat je de popjes er mee aan en uit kan kleden. Dat heb ik maar gepind. Dan mijn portemonnee geleegd en mijn zakken. Ik had een vol spaarkaartje voor 1 koffie gratis de Latte voor mij en de broodjes voor ons haalde ik toch met het geld overal vandaan.
Onderweg kwamen we allemaal bussen met Schienenersatzverkehr dus moest er weer wat aan het spoor zijn. Later hoorde ik dat er een grote brand in Radstadt bij een keukenbedrijf aan het spoor was.

Thuis zegt Jan in eens he Theresa heeft vlekjes, en ja hoor ze heeft dus vlekjes. Het vermoeden bij mij dat ze toch roodvonk heeft opgelopen haar tong ziet er niet goed uit en ik zou zeggen als je haar aan kijkt dat ze een witte driehoek in haar gezicht heeft.
Net Ingrid maar gebeld want het is een ziekte die zij in haar werk niet mee mag brengen. Ze was al klaar en komt naar huis en gaat dan maar langs de kinderarts. Ik vrees met de enorme opgezette klieren in mijn erg zere hals dat ik het dan misschien ook opgelopen heb. Er was contact geweest tussen Theresa en een vriendje die later roodvonk bleek te hebben maar gezien de incubinatietijd dachten we dat het dat niet kon zijn maar het is schijnbaar toch mogelijk.

Nou na praktisch alle kinderartsen in de hele regio gebeld te hebben en geen enkele bereikbaar, heeft Ingrid ergens naar gebeld en niet tot morgen wachten en toch ergens een huisarts zoeken. Hier geen enkele dienst en ineens dacht ik aan de jonge dr. Thier in Schladming en ja die had dienst. Nadat ze Theresa had bekeken en die Scharlach of wel roodvonk blijkt te hebben en ik me ook gemeld had moest ik bloedprikken. Even later ja hoor ik ook roodvonk. Dus antibiotica en een anti ontstekingsmiddel die ook de klierenpijn mindert. Theresa heeft ook een hele lange antibioticakuur gekregen. We moeten precies op tijd innemen. Bij mij makkelijk 1x per dag bij Theresa met om de 8 uur wat moeilijker.
Tja daar zit je dan , kan het eigenlijk nog niet geloven.

Hey Nicolette, hoop dat de antibioticakuur al aan begint te slaan en dat jij je iets beter voelt. Sterkte!!!