Marathon serie kijken

Gistermorgen opgestaan en ontbijt gemaakt. Ik was net klaar toen de familie om 8 kwam aan marcheren. Gezellig ontbijten met zijn allen en dan gingen ze deels weer. De kinderen bleven bij ons en Meli ging met Jannick naar de tandarts. Dit keer wel een kies eruit maar geen hechtingen. Meli had gezegd dat ze ook voor Sabrina kleding wilde kopen en ik zei haar er staan nog kleren op de Dachboden. dUs ik vroeg Jan de kleding te pakken en dat waren 2 grote superboxen vol. Dus ze heeft nadat ze thuiskwam alles doorgenomen en alles met de maat die Sabrina nu draagt eruit gehaald. Die is zo enorm gegroeid. Dan is ze later de kast van Theresa gaan uitmesten en alles wat nog netjes is heeft ze in de boxen gedaan. Theresa draagt 140 en Sabrina 116. Theresa en Sabrina krijgen thuis bij Ingrid niet echt nieuwe kleding, meestal van de buurmeisjes en Viktoria en Leonie de nichtjes. Niet erg maar koop af en toe ook wat leuke nieuwe kleding. Hier krijgen we niets dus ze hebben altijd nieuw alleen Sabrina krijgt nog wel van Theresa. Als Jannick de rekening aan Ingrid geeft dan zegt ze maar waarom alweer nieuwe kleding? nou omdat de andere te klein zijn. Gisteren zijn ze daarna naar Singsdorf gegaan, Carmen heeft de haren van de kinderen geknipt. Ze is van oorsprong Friseurin. Zien er weer netjes uit, We hopen te voorkomen dat Ingrid er weer zelf de schaar erin zet want dan zien ze er niet uit. Met zo veel geld voor de kinderen bijna 1800 Euro met de alimentatie kan er ook niks voor de kinderen af. Toen Jannick de rekening aan haar gaf zei ze dat kan je verrekenen met de alimentatie. Nee zei Jannick ik ioverschrijf jouw de alimentatie en dan kan jij me de kosten overschrijven. Gelukkig is hij goed en niet gek.
Jan en ik hebben een marathon tv serie kijken gedaan. We hebben de hele eerste serie van Dertigers gekeken.

Vanmorgen was ik weer bijna klaar met het ontbijt toen ze eraan kwamen. Gezellig begin van de dag. Na het ontbijt gingen ze weer.
Het is het hele weekend al slecht weer maar vandaag spant de kroon. Orkaanachtige wind en regen, Morgen komt er weer sneeuw. We hadden eigenlijk dit weekend gepland om te gaan schaatsen in Schladming maar daar is het weer te slecht voor.
Volgende week is er schaatsen in Frohnleiten met de Steierdutchies en de Nederlandse school. We hebben ons ook aangemeld en hopen dat we nog mogen want de uiterste aanmelde datum was vrijdag en ik heb ons pas zaterdag gemeld. Nu weten we dat de kinderen volgende weekend er ook zijn.
Het is voor ons ongeveer 1 1/2 uur rijden dus wel te doen en het schaatsen is in een hal.
Net heb ik monchoutaart gemaakt en de afwas gedaan. Jan denkt nog steeds dat alles vanzelf in de kast komt en drukt zich ervoor. Samen gaat het toch sneller. Nu heb ik alleen maar in de leuken gestaan en kan nu even zitten en het is half 11. Dan wil ik eigenlijk een bakkie koffie maar ik krijg altijd erg rugpijn van het aan het aanrecht staan. Dus eerst even zitten en dan koffie.
Meli wil vandaag de kast van Sabrina doornemen en alles eruit halen wat te klein is. Dan zet ze het op de 2e hands site. Er is ook nog speelgoed en ik heb haar gezegd dat ze dat ook op de site moet zetten en daarvan het geld aan de kinderen in de potjes doen. Daar kopen ze dan weer nieuwe dingen voor.
In de middag zijn Meli.Jannick en de kinderen naar Liezen gegaan. Ze gingen naar de bios naar de 2e film van Sing. Ze gingen ook eten bij Sajedo. Dus voor ons een rustige dag.
Ze waren pas om 19 uur thuis dus snel omkleden , tandenpoetsen en naar bed.
Wij waren tv aan het kijken en ineens scherm groen. Wat we ook deden het bleef groen we konden wel de ondertiteling lezen. Uiteindelijk zei ik tegen Jan heb je al geprobeerd om de stroom eraf te halen. En zie de tv deed het weer. Soms is de oplossing zo eenvoudig.