Toch eng dat jannick nu alleen rijdt

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 8 mei 2008
Gisteravond is Jannick gelijk alleen met de auto naar zijn huis gegaan om spullen op te halen.
Ik vind het erg eng en kan me er nog moeilijk aan over geven.
Heel erg mooi weer en Jan is wat uurtjes gaan werken. Jannick is naar school en komt laat thuis omdat de ehbo vandaag wel doorgaat.
Gelukkig maar want we zagen de bui al hangen dat als Jannick volgende week niet op school is omdat hij naar Eisenertz is dat dan de laatste ehbo zou zijn. Dan had hij een groot probleem gehad.
Gistermiddag was ik weer naar Schladming gaan nordic walken , medicijnen voor Jan gehaald en hij is me na zijn werk komen ophalen, gelijk Jannick opgehaald. Een feestelijke avond gemaakt.
Jannick heeft thuis gegeten en is weer alleen met de auto naar school omdat hij ehbo heeft.
Er rijden gelijk klasgenoten mee terug want ze hebben allemaal geen vervoer terug naar huis.
De laatste bus gaat rond 7 uur en ze zijn pas rond 22 uur klaar.
Hij heeft net op tijd zijn rijbewijs gehaald want hij kreeg vandaag tehoren dat de trainingen in Eisenerz niet doorgaan omdat ze op trainingskamp gaan . Dus hij moet donderdag rond 9 uur ’s ochtends in Eisenerz zijn en we weten niet of Jan dan al weer uit het ziekenhuis is.
Hij brengt Jan dinsdag dan naar Salzburg , rijdt dan terug naar Ramsau dan kan hij in ieder geval zelf met de auto naar Eisenertz. Openbaar vervoer gaat niet.
Morgen gaan we ik naar Salzburg, dan rijdt Jannick ook heen en weer. We weten nooit of Jan vervelende onderzoeken krijgt en of hij dan na zo’n dag zelf kan rijden.
Maar ik blijf het nog heel naar vinden als Jannick zelf dwars door Oostenrijk rijdt .
Ik weet hij rijdt best goed en voorzichtig , maar veel anderen hier niet. De vele 2 baanswegen waar te hard gereden wordt en ze maar inhalen. Heel veel frontale ongelukken. Hij mist toch heel veel ervaring nog. De eerst 3 die voor hem afreden waren gezakt ook de jongen die samen met Jannick in de auto moest afrijden. Die moest ergens heen rijden en daar vandaan moest Jannick terug rijden. Dus hij zal het wel kunnen. Maar ja moeders!!