En weer een day after.

Er gebeuren ook nog fijne dingen in de wereld. Andreas en Resi hebben afgelopen 18 April een dochter gekregen met de namen Josefine Johanna. Ik was laatst ergens en zag super leuke kleding voor een meisje en ook al had ik het gevoel dat ze een meisje zouden krijgen heb ik het toch niet gedaan. Nu vind ik het jammer .

Erna dat wordt dus een probleem de verzekering van het bedrijf zou moeten betalen , Jannick heeft gelukkig een Rechtschutz verzekering en die kan hij dan inschakelen. Aangezien er letterlijk op de rekening staat die ik heb moeten ondertekenen vaatwasser aangesloten en getest staan we sterk. (ze zeiden dat hij dat niet gedaan had en dat wij die zelf hebben aangesloten) Ik weet dat het in Nederland toch anders gaat . Ik schakelde mijn verzekering in die regelde alles en verhaalde het bij het bedrijf die het dak beter had moeten afdichten. Ik had mijn centjes zo binnen. Oostenrijk is een beetje een land je betaald je blauw aan verzekeringen maar als het op betalen aan komt zijn ze ineens niet meer thuis .

Eind van de middag was Jannick gebeld door Steiner en die zei verhaal het maar bij je inboedelverzekering, Jannick hem gezegd en die zeggen verhaal het op de installateur. En als jullie niet willen gaat het naar mijn Rechtschutz, hij moest gaan overleggen met zijn baas maar vandaag niets meer gehoord. Eerst had hij de vaatwasser niet aangesloten en nu heeft hij het water er niet op gezet. Toch raar er staat vaatwasser aangesloten en getest. Moeilijk zonder water.
Kreeg ik eind van de middag ook nog een zere lip branden en echt pijn. Jannick kwam vragen of ik neusdruppels voor hem had en ik aan hem heeft Meli iets tegen een koortslip. Kwam hij terug met een glas vol grote dragees, Ik moest er nu 2 dat was gelijk avondeten en straks voor het slapen gaan 2 dan morgen over de dag 3x 1. Als ik geluk heb komen er dan geen blaasjes en wordt het minder. Ongelooflijk hebben we nu genoeg pech gehad?

Vanmorgen wakker om 8 rondje tv en dan eruit voor douchen en ontbijten enz. Mijn lip ziet er super uit dus de pillen van Meli hebben geholpen. Moet vandaag nog wel wat er van gebruiken. Klein stapje vooruit. Het weer is geen klagen want super zonnig wel wat wind. Ik denk dat Jan en ik de trampoline gaan zetten voor de dames. Buiten bezig zijn is misschien wel even goed.
Maar eerst weer een deel soppen. Dat houdt in de kast of de lade met alles erin. Jan heeft de vaatwasser aangesloten en met argusogen dus in de keuken bezig en steeds kijken lekt het. Dat zal ik voorlopig wel niet kwijt raken. Het weekend naar Liezen en dan ook maar een wateralarm kopen en die achter de kasten monteren.
Dan heb ik eten gemaakt, witlof met kaassaus, krieltjes en filetlapje. Smaakte prima.
Nu even zitten en dan gaan we naar buiten. Het mooie weer begint al te verlopen, er komen al maar meer wolken binnen drijven. Jan moet eerst zijn koffie drinken , ik houd het bij een glas water.
Meli heeft het gras al gemaaid .

Zo de trampoline staat weer, echt veel werk en we doen het samen. rondom 4 waren we klaar. Dan een berg Tupper die op het aanrecht lag te drogen nagedroogd en opgeruimd. De vaatwasser staat voor de 2e keer aan dus er moet zo nog wat opgeruimd worden. Na het eten gevuld en dan tot vol aangevuld met vuile dingen uit de kasten. Het duurt wat langer maar dan hoef ik niet extra te wassen. Vanmorgen aangezet want de vaatwasser was al bijna vol en ook aangevuld. Het is gelijk voorjaarspoets.
Nu samen met Jan aan de koffie.
Onze uitnodigingen van het gerecht zijn gekomen. We moeten 8 Juni voor het gerecht getuigen. Ik snap niet wat Ingrid zich allemaal op de hals haalt. Dan gaat de vuile was naar buiten.