En het is weer maandag

Oostenrijk, Aich-Assach

Vanmorgen werd ik wakker van Jannick die naar zijn werk wilde en hij had de autosleutels van Jan nodig. Want de auto van Jan stond voor die van Jannick. Ik ben niet meer in slaap gevallen dus wat tv gekeken. Om 8 uur kwamen Ingrid, Theresa en Sabrina. Theresa met haar nieuwe jurk aan want de fotograaf komt, Sabrina bleef bij ons want Ingrid had behalve Theresa weg brengen nog wat dingen te doen. Eerst nog wat in bed Kikaninchen kijken en dan naar binnen. Jan eerst douchen en daarna ikke.
Sabrina speelde lekker op de grond tot Mama kwam. Ze had wel een aanval gehad. Ze was daarna chagerijnig en Ingrid haar in bed gelegd en dan samen even koffie drinken. Dan tijd om de krant te lezen.
Even mail kijken en een grappig filmpje van Randy.
Middageten maken en samen met Jan eten. na het eten samen met Jan de oude kast van het balkon naar Aich gebracht en een zak van Ingrid in de Caritas bak gedaan. Het weer was opnieuw prachtig en dan halen we ook de 25 graden. het duurt wat langer in de morgen voor het lekker is en het koelt snel af .
Eind van de middag kwamen Sabrina en Theresa . Daarna een heftige discussie met Ingrid die 6 euro per verpakking bijbetaald van de medicijnen van Sabrina (verpakking voor 1 week) Ik vroeg haar staan ze op 1 recept en ze zei ja. Volgens mij als de arts meerdere verpakkingen voorschrijft 1x betalen staan samen op recept maar nee volgens de apotheek per verpakking. Morgen gaat Ingrid naar de Krankenkasse in Liezen- Ook dacht ik dat er een maximaal bedrag is wat je aan zelfbetalen en bijbetalen was. Dus ze gaat dat nu maar na vragen. Want zo rijzen de kosten de pan uit. We hebben het hier over duizenden en niet over honderden eurootjes. Volgens mij als je meer betaald dan 2% van je inkomen . Ik heb uiteindelijk na een gevecht met de Krankenkasse 300 Euro terug gekregen. Het loont om niet accoord te gaan. Al kost het bloed zweet en tranen.

Heel erg leuk oude fotos van mijn nichtjes Sandra, Anja en Monique de dochters van een jongere broer van mijn vader .Bij het zien van die kleding moet ik ook aan ons denken. Mijn oma naaide 3 dezelfde jurkjes en ik denk dat Erna mijn jongste zus die dan 3x aan kreeg. De andere foto is van de Hooglandsekerkgracht daar zat ik op school en ook in die tijd op zaterdag. Dan kwam mijn opa mij halen en liepen we over de markt en gingen we boeken ruilen en mocht ik een puntzakje met dropjes uitzoeken.

Dan samen met Jan avondeten en nu in alle rust wat tv kijken.