5e dag Wörthersee en Aussichtpyramide

Oostenrijk, Reichenfels

Woensdag 31 augustus
Onze 5e vakantiedag, nog steeds erg warm en zonnig. De dag begon wel met mist maar al snel klaarde het op. We reden eigenlijk naar Klagenfurt omdat ze minder weer opgegeven hadden maar daar aangekomen was het zo prachtig dat we naar de Wörthersee gereden zijn. We zijn tot aan Felden gereden en daar op de promenade gaan slenteren. Later zijn we doorgereden en naar de Aussichsturm Pyramidenkogel in Keutschach. Daar hadden we een ongelooflijk mooi uitzicht over alle Seen en de plaatsen rondom. Je kon op Klagenfurt kijken maar ook aan de andere kant op Felden, ik kon Mariawörth zien dat is een schiereilandje waar heel veel romantische series en films zijn opgenomen. Ik wilde altijd al graag een keer de Wörthersee en alles erom heen zien. En ja het is net zo prachtig als in die films. We reden terug en hadden ons adres op de navi ingegeven maar we reden totaal anders terug, bij St Veit hadden we ernstig twijfels maar je kon ook zo terug komen. We reden vanaf daar binnendoor terug over een soort pas heel hoog en steil in de bergen, verboden voor caravans maar het was er prachtig het heette de Klippitztörl. We kwamen bij Wolfsberg uit.
Dus een ongeplande maar wel heel geslaagde dag.
In de avond kwam de bui met onweer, helaas want er was een bbq gepland, nu kregen we ook eten van de gril maar uit de keuken. Maar wel heel erg lekker. Er kwam een buurjongetje op zijn accordeon spelen erg gezellig.

2 september 2011 11:43 | Door: Annemarieke Daar zou ik ook graag nog eens heen willen!