Nieuwe week nieuwe kansen

Vannacht zeer slecht geslapen, Ik was om half 2 eruit . horde Jan om 2 nog naar de toilet gaan en dan schijnbaar wel in slaap gevallen. Maar dan is het een kort nachtje als de wekker om 6.15 afgaat. Theresa was gelijk wakker en zette gezellig haar muziekdoosje aan met oh denneboom. Ontbijt maken , Jan voor Theresa . Ik de laatste spullen in haar tassen. Want in het weekend moet ik ook haar turnspullen wassen en ik had haar karatespullen en haar normale kleding en dat merk ik wel aan de was. Maandagmorgen is niet mijn ideale morgen om wakker te worden dus alles goed nalopen. Eten en drinken erin, haar huiswerk erin. Dan ging Jan met haar weg. Normaal gaat ze grotendeels alleen maar nu vind ze het wel gezellig als Opa meeloopt (kan hij tassen dragen ). Opa weer thuis tijd voor mij om te douchen en daarna Jan. Ondertussen de badkamer gepoetst. Wat moeten we straks met onze tijd als ze niet meer bij ons is? Het is een makkelijk kind maar op de een of andere wijze kost het toch veel tijd. Maar het is ook genieten al zijn we blij in de morgen dat we aan onze koffie kunnen. Het is toch een hectische start van de dag voor 2 oudjes.
Gisteravond ineens even schrik, we hoorden dat in Stadl veel huizen moesten worden geevacueerd en Edith woont daar met familie. Maar gelukkig zijn ze niet betroffen. Overal in Oostenrijk de noodtoestand. Ze zeiden ook het is niet normaal dat we zulke ernstige lawine gevaren hebben en tegelijkertijd overstromingen. Bij ons heeft vannacht de regen de sneeuwmassa compleet weggespoeld. Ales is momenteel extreem. Dat elekticiteit masten gewoon omknikken is niet normaal. In Kärnten zijn delen waar de mensen worden verzocht in de avond en nacht niet naar buiten te gaan. Delen afgesloten van de buitenwereld, Murabgangen, lawines en hoog water. Vannacht was het zeer warm in sommige delen 16 graden .Waardoor ook de sneeuwmassas smelten nog meer water bij wat er naar beneden komt. Bij ons is het nu droog en de lucht klaart op, stilte voor de storm want het nieuwe regenfront met sneeuw komt eraan. Het was om half 11 al 23 graden op het balkon en tegen 12 zelfs 28 graden. Samen met Jan opgeruimd , hij stofzuigen en ik koken. Dan ging hij Theresa halen en konden we daarna gelijk aan tafel. Dan snel naar Schladming , eerst naar de Krankenkasse en dan naar de Lidl. Bij de Lidl was geen diepvries en geen afgebakken broodjes komen bij hen uit de diepvries. Maar door de stroom onderbrekingen moest alles weg en er is nog niets aangeleverd.
De kerstboom terug gegeven en dan gelijk wat brood en groente gekocht en bananen voor Jan meegenomen .Onderweg bij Haus was het een massa bomen die om gegaan waren. en je ziet gewoon overal de schade.
We waren om 14 uur thuis en het was of het licht uitging. De zon achter de berg en je voelt het heel hard afkoelen en ja gelijk het licht aan.
Net samen met Theresa haar huiswerk gedaan en daarna samen een spelletje op de pc. Ze is erg goed erin en ze leest nu al dingen mee . We moeten dan voorwerpen zoeken .Ik noem het op en ondertussen heeft zij er al gevonden.
Nu is ze een dvd gaan kijken. Ik wacht nu eigenlijk nog op een belletje van Ingrid.
Het nieuws liet beelden zien wat niet normaal is , de eerste dode is nu ook evallen . Een 80 jarige die in zijn huis door een murabgang getroffen is. Ze wisten eerst niet of hij thuis was maar toch gevonden. Het is niet normaal als je ziet dat rondom Stadl de rails van de Murtalbahn gewoon opgerold is. Hele stukken van de Murtalbahn onderwater. Voorlopig geen treinen daar.
Er zijn nog steeds gebieden afgesloten en morgen het volgende front.
Toch nog met Ingrid gesproken. Als het allemaal in orde is gaan ze morgen de hechtingen eruit halen, haar toegang eruit halen en stoppen ze met antibiotica. Als je Sabrina aan de telefoon hebt brabbelt ze aan een stuk door. Ingrid zei dat ze ook super tevreden is en hoopt dat ze vrijdag naar huis mogen.

We zagen vandaag op tv hoe extreem het is.

Annemarieke 2019-11-18 20:18:26

Dat zou fijn zijn als ze vrijdag naar huis toe mag Dan kan het herstel beginnen

Erna 2019-11-18 20:31:02

super dat het zo goed gaat met Sabrina, en dat ze misschien vrijdag al naar huis mogen,wat zal Theresa blij zijn om straks weer haar zusje in haar armen te kunnen sluiten,ook leuk die schoorsteen die jullie geplaatst hebben in de kamer, wat zal dat ook een verrassing zijn voor Sabrina. hoop dat jullie het nog redelijk houden thuis, met dit extreme weer daar, heb de beelden gezien,ook in Italië is het er heftig zag ik. groetjes aan Jan Jannick Ingrid Sabrina en Theresa, Nicolette, en probeer af en toe tot tien te tellen XXX van ons allemaal