Eerste vakantiedag

Ik was om 6 uur wakker en ben opgestaan. De was opgeruimd en nog wat andere dingen gedaan, Tafel dekken en Jan om half 8 wakker gemaakt. Om 8 uur kwam de familie ontbijten wat een fijn begin van de dag is. We hadden geen haast. Na het eten zijn Jannick en Meli de kinderen gaan doen en wij ons huis. Alles netjes achter gelaten. Dan echt nog zien dat we de laatste dingen in de auto kregen wat met moeite ging. We werden uitgezwaaid door Meli en Jannick. Dan was het 10 voor 10 en reden we bij het benzinestation weg. Een stop gemaakt bij Graz en picknicken. Allemaal naar de toilet. Ik had bij de Action een klein doosje daar zitten kleine zeer dunne blaadjes in en als je er eentje nat maakt heb je zeep. Genoeg zeep om alle 3 onze handen mee te wassen. Ik had een wc dekje. Zelf kan ik wel hangen maar Sabrina moet toch zitten. We waren tegen 3 op plaats van bestemming. Hoe verder we kwamen des te heter werd het, We hadden 37 graden en reden met alles open.
We hadden een berichtje gekregen met de vraag hoe laat we zouden aankomen, dus een berichtje een uur van te voren gestuurd met ongeveer nog een uurtje. We wten nooit hoe lang we er over doen . of we makkelijk over de grens komen enz. Het duurde best lang bij de receptie van de camping en daarna naar Roan. Geen vriendelijke ontvangst maar ze stond de was te vouwen en zei weet je dat je pas om 5 uur erin mag. en ik oh. Zegt ze nog staat in je Voucher en ik weer oh. Ik ben in alle jaren bij Roan gewend geweest waar we ook kwamen dat er een ontvangst was met een drankje en een ijsje of drankje voor de kinderen. Maar we werden niet eens gevraagd of we wilden zitten- Meestal dan een cadeautje een tas of zo en iets voor de kinderen. Nu stond er een tasje in de tent met papieren en een strandbal erin en een memoriespel. Zo onpersoonlijk. We vroegen kunnen we de auto laten staan en ja dat was goed dus zijn we ijs gaan eten. terug gekomen mochten we de tent in die gelijk achter de receptie was en die gewoon al klaar was toen we aankwamen. Nee geen reclame voor de gastvrijheid van Roan. Dan kregen we te horen dat op zondag de winkels dicht zijn en ik zeg oh dat is nieuw. Zegt ze ook nog nou dat denk ik niet,. Dan zeg ik haar ik kom al zo veel jaren hier en het was altijd open op zondag. Dan zegt ze nog nou dan ga je toch morgen boodschappen doen. De man liep mee naar de tent en wees waar de verlichting zat, Ik moest er om lachen want het is dezelfde verlichting die ik gekocht had bij de Action. Dus dat zei ik zo en ik kreeg als zuurpruim antwoord dat zal wel even wat meer gekost hebben dan bij de Action. Nou wat ik al niet aan goedkope spullen in de loop van de jaren heb zien voorbij komen. Ze gaan echt geen dure spullen kopen. Dan zegt hij nog zo ja deze in de wc doet het niet zo goed en ik o ja dat is handig met een gehandicapt kind. Toen spoede hij zich weg om een andere lamp te gaan regelen. We mogen nu niet klagen want die doet het goed. Ik kan ook onvriendelijk zijn.
Dan zijn we uiteraard nog boodschappen gaan doen en we komen het weekend wel door. Theresa bofte weer want bij de Lidl weer een actie met Harry potter figuurtjes die je in elkaar moet zetten. Dan nog een keer de winkel in gegaan om voor 3,50 de bijbehorende speelblad en opbergsysteem geloof ik. Theresa weer happy. Ze hadden al bemerkt dat er een kermis was maar alles was nog dicht, Na het avondeten zijn we nog aan de wandel gegaan naar de kermis hier op het terrein. Best groot maar je moet wel een gevulde portemonnee meebrengen. Uiteindelijk wilde Theresa in zo´n springding en Sabrina in een treintje waar ze in de locomotief wilde en dat lukte. Ipv dat Jan dan even terug loopt naar mij Theresa springt toch vast in een tuigje dan had ik ook fotos van Theresa kunnen maken. Maar ja Jan luistert niet zo goed als je wat vraagt, Het begon te spetteren en in de verte bliksemde het dus terug gaan lopen. Sabrina bedklaar gemaakt en niet veel later wilde Theresa ook. Allemaal moe maar het was ook al later dan ze normaal naar bed gaan. De bui heeft zich niet doorgezet dus nog steeds bloedheet.

Fijn dat jullie, ondanks de onpersoonlijke ontvangst, goed zijn aangekomen. Geniet ervan!