Druk

Vannacht werd ik wakker van de telefoon en het was Jannick dat Sabrina brulde. Niemand was bij ons wakker van de babyfoon geworden maar die bleek heel zacht te staan. Daar had ik niet naar gekeken. Dus ik eruit en Sabrina bij ons in bed genomen , dat was al krap want Theresa was gisteravond al in ons bed in slaap gevallen en die had ik laten liggen.
Een beetje dommelen en Sabrina een beetje kroelen maar om half 7 was de pret afgelopen en was Theresa ook wakker. Kindertv aan en beide dames kijken. Oma was schijnbaar in slaa gevallen en toen ik weer wakker werd had Opa al voor Theresa het ontbijt gemaakt en dan heeft Oma voor Sabrina ontbijt gemaakt. Alle medicijnen uitgedeeld en er stond een tasje met spullen voor Sabrina voor de deur.
Sabrina speelt lief op de vloer en Theresa zit in ons bed met haar lego en kijkt ondertussen tv. Het is vandaag weer super zonnig na de regen van de afgelopen dagen. Het lijkt erop ook geen wind meer.
Ik zou vandaag bij Andrea zijn maar die heb ik gisteravond afgebeld , die zei me dat Simone ook al had afgebeld. Tja soms is het niet anders.
Ik heb de balkondeur weer lekker open gezet en de katten zitten in het zonnetje. Straks moet Jan het campingbedje even naar beneden van de zolder halen. Dan kan ik Sabrina ook bij ons in de slaapkamer laten slapen. Een was gedaan en de was van Ingrid gedroogd.
Net toen ik eigenlijk boodschappen wilde gaan doen was Sabrina bij Opa in slaap gevallen , volgens Jannick duurt dat altijd een half uurtje en inderdaad dan was ze wakker geworden. De kinderen in de auto en dan op weg naar de NKD want Jannick had gevraagd of ik een aantal joggingbroeken voor hem wilde kopen. Dat lukte en dan op weg naar de Billa waar ik 2 dozen melk nodig had. Uiteraard nog wat andere inkopen meegenomen en dan nog naar de Spar dan terug naar huis. Kinderen naar boven, Theresa kon even op Sabrina passen dan kon ik de boodschappen boven brengen en de boodschappen voor de andere familie voor de deur zetten. Helaas waren de joggingbroeken voor de bovenbenen van Jannick wat smal en helaas was de winkel al om 2 uur dicht. Maar ik neem er eentje en Jan moet even passen. Ingrid wilde ook nog passen dus het komt wel goed dan moet ik maandag een grotere maat voor Jannick halen.
IK had de overlijdensadvertentie van Jannicks collega even gefotografeerd. Omdat Jannick ziek is weet hij niets behalve dat ze hem afgelopen donderdag dood in huis gevonden hebben en hij had al een paar dagen in huis gelegen. Wij woonden in de Sölk met zijn exvrouw en kinderen in het zelfde gebouw bij Hannes. Jannick was erg geschokt en zei we waren nog Eisstockschießen en ik hem gezegd ja Jannick zo snel kan het gaan. Ze hadden wel geprobeerd hem te bereiken maar dachten allemaal hij is nog ziek want eigenlijk zou hij weer maandag beginnen. Zijn broer vond hem en hij was niet meer om aan te zien dus gelijk naar Salzburg voor de autopsie en dan door naar het crematorium .
Na huiskomst gingen we eten. We waren aan de late kant dus het moest snel. Ik had bij de boodschappen een grote Sushibox met 50% korting en ik had nog een stokbrood van gisteren en ik had Heringsalat met Rote Rüben en nog restantjes kaas van gisteren want Jan houdt niet van Sushi. En nog 2 stukken van die Griekse bladerdeeg dingen van gisteren. Die heeft Jan gegeten en nog wat stokbrood met kaas. Bij Theresa ging de Sushi achter elkaar inclusief stokbrood met Heringsalat en Sabrina eet even hard overal aan mee maar die mocht ook stukjes brood met confiture. Allemaal vol gegeten en om 17 uur belde Jannick dat hij een Pizza ging bestellen dat is dan famiie Pizza en die is heel groot of wij de helft wilden. Maar dan moest Jan het gaan halen en toen had Jannick er 2 besteld zodat we morgen ook kunnen eten. De kinderen hebben niet heel veel meer gegeten en daarna bedklaar gemaakt en tandjes poetsen en ze zitten met zijn tweetjes in ons bed tv te kijken. Het campingbedje staat klaar naast ons bed en voor Theresa is in het midden van ons bed ook met haar eigen spullen opgemaakt. We kunnen de komende dagen voort. In het begin ging Sabrina wel eens naar de buitendeur en vroeg dan om Mama maar nu niet meer het is haar wel goed zo.
Theresa heeft even met Erna gebeld want ze was heel blij met het geld wat ze heeft gekregen voor haar rapport. Ze heeft bij mij een spaarpot die het geld ook gelijk telt. Ik ook nog even met haar gesproken.
Ik ben blij als ik straks weer even de tijd voor mezelf heb.