Dag 6

Vanmorgen half 8 wakker , een beetje tv en dan de morgen rituelen. Het is een stralende dag en al vroeg zeer warm mits je uit de wind bent.
Gelijk de balkondeur open en zelfs de katten gingen gelijk naar buiten. Ingrid kwam met de kinderen koffie drinken en vragen waar de elektrische schuurmachine was. Theresa had voor Religion als huiswerk een kruis maken. Ze hebben al gezaagd maar ze moesten het schuren en dan gaat Theresa hem verder versieren.
Theresa had een stickerboek van lang geleden van de Billa en wilde een recept daar uit maken dus ze zat samen met Ingrid het door te bladeren en ik bedacht me dat ik 2 tijdschriften houders vol met de kindermagazins van de Billa heb. Dus ook gepakt en ze hebben er al een aantal bekeken. Zo zie je wie wat bewaard die heeft wat. Er stond in een paasaflevering stoffen kippen maken dus dat leek Ingrid ok wel wat. Ze gingen weer naar beneden want Theresa moest nog aan haar huiswerk van vandaag. Jan en ik vertrokken naar ons balkon waar het al zeer warm was in de zon en we brachten daar de rest van de morgen door. In tegenstelling van de stilte van gisteren was het nu een drukte van belang. De tractoren rijden af en aan en er wordt gegierd (het gaat regenen). Ergens een geruststellend geluid evenals de kerkklokken die bingelen. Het leven gaat nog door.
Het eten was niet heel veel werk, we hadden vandaag tomatensoep met stokbrood. Gisteren hadden we frites en minischnitzels uit de vriezer met komkommersalade op zijn zaziki. Vandaag dan ook weer een glas met multivitamine wat dan voor Jan gelijk extra vocht is want die drinkt veel te weinig. De soep was daarvoor ook een goede stap. Eindelijk goed nieuws voor de ziekenhuizen Duitsland heeft de vrachtwagens met mondkappen en alle kappen en kleding wat ze dringend nodig hadden doorgelaten.
Het was vandaag voor het eerst dit jaar dat we weer buiten gegeten hebben, genieten voor de regen en de sneeuw komt.
Dan het nieuws van 13 uur wat eigenlijk niet slecht was, de stijging van patienten met corona hebben ze door de maatregelen licht terug gebracht naar 20% toename per dag , de maatregelen zijn verlengd naar 13 april .
Dan belde Ingrid dat we in de tuin koffie konden komen drinken en dat is een super gezellig koffie kransje , Theresa bediend haalt met een serveerblad de koffie en de andere dingen die Ingrid in de keuken maakt. Sabrina vindt het geweldig met elkaar aan het tafeltje buiten. Ze probeerd nu steeds te gaan staan en ze tilt dan haar linkervoet ook omhoog. Een goede vooruitgang dat ze het kan met haar linkervoet. Ze gaat er elke dag beter uit zien en ook wijzer. Ze is geen grote baby meer.
Jannick kwam al thuis (14 uur Hij heeft dan wel al vanaf 4 of 5 uur gewerkt) en ging snel douchen en omkleden. Hij gaat zijn motor halen , en hoe hij dat kan? hij heeft papieren van zijn werk dat hij daar een vrachtwagen heeft staan voor heen en ook voor terug. Hij heeft een probleem nergens verkopen ze een vignet voor de motor , ze hebben hem al verwezen naar Radstadt en anders moet hij alles binnendoor doen. Het is uitgestorven op de wegen dat is geen probleem. Het bedrijf van die motoren is officieel ook dicht maar ze kunnen al die motoren die in deze tijd binnen komen niet kwijt en veel daarvan zijn dus al verkocht.
Voor hem is nu een lang weekend begonnen want hij is tot dinsdag vrij tenzij er een nooddienst komt.
Jan werd door Angela gebeld dus die is ook weer helemaal gelukkig. Het gaat hen goed en dat is ook fijn om te horen.
Het is nu half 3 en langzaam aan trekken de wolken nu binnen. De boeren gieren en gieren overal rond om ons. Ik vind het niet heel erg , het stinkt wat maar is te over zien . Niet zoals bij varkensmest want dat vind ik ook om te k....sen.

Ik ruik ook veel liever de koeienstront. 😁 Hoop dat het gelukt is met de motor van Jannick.