Afscheid, Theresa kletteren

Vanmorgen om kwart voor 8 opgestaan. We kregen om kwart voor 9 Sabrina want Ingrid moest snel Theresa naar het gemeentehuis brengen. Die ging de hele dag kletteren met de Bergrettung en de Alpenverein. Dan de bel en daar waren Els en Nance om afscheid te nemen, een zeer emotioneel afscheid en met alle Corona onduidelijk wanneer we elkaar weer eens zien. Ingrid was thuisgekomen dus die kon ook afscheid nemen. Daarna koffie drinken met Ingrid en die vroeg ga je mee naar Liezen. ja dus een beetje afleiding kon ik wel gebruiken. Eerst langs de Krankenkasse daar moest Ingrid papieren inleveren dan naar de Lidl om boodschappen te doen . Als laatste naar de Obi want dat was belangrijk daar waren we ook lang bezig. Eerst de zakken met beton opgeladen en de gietemmers de kar richting kassa neergezet . Dan naar de andere kant naar buiten waar we in het tuincentrum voor de hekken gingen kijken. We hebben de staanders meegenomen en pakjes met bevestigingen maar de belangrijke om ze in het beton vast te zetten hadden ze niet dus besteld. Maar nu moeten ze wachten met gieten. Dan vind ik ongeveer de planken die Danuta zocht. Dus een foto gemaakt.
Dan moesten we alles inladen, de jongeman had het beton in een kar gedaan en wij moesten zien dat we het eruit kregen 40 kg per zak. Het is samen gelukt We moesten Sabrina met de autostoel naar de andere kant verhuizen dan kon er een stoel plat en de staanders erin. Alles gelukt en op huis aan.Ondertussen dacht ik eraan dat we Stecklfisch hadden besteld dus Ingrid Herbert gebeld dat we wat later kwamen. Ingrid vroeg eerst nog kan Jan het niet halen maar Jan heeft geen geld en geen pasje dus dat ging niet. Dan in Gröbming de vis opgehaald . Thuis een deel uit de auto en dan eerst eten met elkaar. Na het eten ben ik met Ingrid naar het Lagerhaus gegaan en we hbben Sabrina bij Jan gelaten. Ik had nog 70 liter grond nodig voor mijn bakken en Ingrid graszaad en afdekplastik. Het was echt leegverkoop geweest dus Ingrid moest ander zaad nemen. Ik had op mijn zak grond toch nog 1,50 korting. Ik had kunnen wachten met de andere zakken maar die heb ik nu allemaal al verwerkt en je weet nooit wanneer het weer was opgeklaard. En voor die 15 % was het ook niet zo heel veel korting. De hekken die ze konden leveren pasten niet bij wat we al hebben. Dat had dan wel veel geld bespaard. Bertl had me geholpen aan de kassa en heeft me ook bij het Lager geholpen met de uitlevering. Even bijgekletst. Nu met de Corona zijn dus echt alle sociale contacten minimaal , alles waar je normaal elkaar ontmoet is niet doorgegaan en we troffen ons nog wel eens op de Stoderzinken in de winter of in de hut daar maar dat is allemaal voorbij.
Theresa zou na half 4 thuiskomen en ze zouden haar voor Maier afzetten met de bus.
Die had een ongelooflijk leuke dag gehad ze hebben de Klettersteig omhoog aan de Stoderzinken gedaan, hebben in het Steinerhaus gegeten (cadeautje van de Gemeinde) Uiteraard friet met Schnitzel. Ze waren naar de Stoderkirchl geweest en naar het Gipfelkreuz. De laatste 2 heb ik ook gezien met onze wandeling daar. Mijn knieen knikken al als ik de brug zie daar durf ik echt niet over laat staan langs de klettersteig omhoog. Theresa vertelde dat ze zich zelf al omzekerd. Ze vond het geweldig echt een kind van de bergen. Ik heb wat fotos van Alois Guggi onze oud Burgemeister en actief Bergretter.
Heute ein besonderes Erlebnis bei den Ferien- und Vereinstagen der Marktgemeinde Gröbming. Mit dem Alpenverein und der Bergrettung waren unsere Kinder am Stoderzinken, beim Kircherl,am Klettersteig und am Stodergipfel und dann eine besondere Einladung im Steinerhaus am Stoderzinken.
Ondertussen nog meer fotos gevonden op Dahoam,

Leuk toch je zus en schoonzus de hele week in Oostenrijk, nu kan ik ze weer opzoeken😃en als alles kan omtrent de Corona kom ik in Januarie😄😷

Erna 2020-09-04 20:06:36

Knap hoor, dar ze dat allemaal durft. 👍🏻

Anja 2020-09-04 23:13:29

Theresa, echt super wat je hebt gedaan, enwat hoog is het daar, wel een heel mooi uitzichtzo, maar om eerlijk te zijn, denk nietdat ik het echt zou durven, respect hoor voor jou en alle andere kinderen

Christina 2020-09-05 02:59:29

Wauw, wat een prachtige foto's. Had er op Facebook ook al een paar voorbij zien komen. Wat is het toch prachtig daar!!! 😘