Almlammfest

Vanmorgen met zijn allen ontbijten. .Sabrina was wat pips en stil. Tja ze waren gisteravond pas om half 10 terug uit Öberwolz met mama. Ze waren vrijdagavond om 18 uur gebracht en moesten op zaterdag om 13 uur weer met Ingrid mee. Omdat oom Hubert jarig was. We hebben wel met zijn allen kunnen ontbijten. Maar dit is gewoon geen qualitytime zo. Jannick heeft wel kunnen afdwingen dat de kinderen de week nadat ze het weekend bij ons zijn mogen blijven anders had hij ze bijna een maand niet gezien. Ik ben al aan het uitzoeken wat we overdag met de Sommercard kunnen doen.
Ingrid was afgelopen week met de kinderen en Sandra met Belana naar legoland gegaan. Theresa zei dat het wel leuk was maar dat mama altijd doet wat Sabrina wil, Belana krijgt altijd haar zin dus dan hangt Theresa erbij.Ingrid gaat ook niet in de achtbaan maar Sandra wilde wel met Theresa gaan.
Meli heeft al sinds vrijdagavond nachtdiensten dus die slaapt overdag maar ze ontbijt wel mee. Jannick en de kinderen en wij gaan straks naar het Almlamm feest in Haus.
We gaan om half 11 weg want om 11 uur komt de schaapherder en hond met de schapen aan.
Het ging volgens planning en het was al zo vol dat we de schaapsherder vanaf het parkeerterrein konden zien afdalen. We zijn gelijk in de feesttent wat gaan drinken. Eten lieten we wel uit ons hoofd zo duur was het. Een beetje frites met wat erbij 20 Euro. Normaal was het altijd een groot festijn en veel te doen. Nu een mager iets en het op de plakkaten aangekondigde ponyrijden was er ook niet. Voor het weinige wat er wel was stonden rijen met kinderen daar haalde je het einde van de middag nog wel. Sabrina wilde graag met de gondel en aangezien we allemaal een Sommercard hebben was dat geen probleem. Was het in de morgen lekker was het daar al flink fris en Theresa had geen zomerjasje mee. Daar vraagt Jannick wel steeds om maar niet dus. Dan zijn we naar de sportwinkel gegaan en heeft hij een jasje gekocht hopla viel nog mee 35 Euro het eerste jasje wat ik pakte in het rek 3 halen 2 betalen heb ik maar terug gehangen. Ik dacht dat ik het verkeerd zag maar het was echt 290 Euro. Tja dan is 3 halen 2 betalen nog heel veel. Dan naar de gondel en naar boven an vanaf daar met een stoeltjeslift nog hoger. Gelukkig kan je daar de kap van dichtdoen dat was wel nodig met de wind die er stond. Dan zijn we in de Krummholzhütte op 1857m hoog warme chocolade gaan drinken. Het was frisjes boven en harde wind. Theresa vermaakte zich nog in het motoriekpark en we moesten hard lachen want ze moest zich in de hoogte vasthouden en dan overongelijke dingen lopen. Dat ging een twee pasjes goed en toen was ze te klein en hing ze daar. Sabrina was erg zoet heeft alles zelf gelopen . We maken vorderingen met haar. Wij nemen geen wagen meer mee en ze moet dan wel zelf m
lopen. We hebben de tijd en nemen de tijd voor haar. Weer terug via dezelfde lift en gondel en het was gewoon warm toen we beneden aankwamen. Het is zeer verraderlijk weer. Thuis gekomen was het tijd voor de F1 waar Verstappen die vanaf de start 10e plaats toch weer op 1 rijdt.
Zo het weekend weer voorbij .
Het weer heeft de afgelopen weken veel schade aangericht eerst meermaals in Kärnten, eergisteren in Pinzgau Salzburgerland en we houden elke keer ons hart vast want je weet niet wie en waar het treft.

Ziet er weer uit als een hele leuke zondag! Ja, wat een wedstrijd was het!