Het is los gegaan

Oostenrijk, Obertilliach

Zo de eerste wedstrijdreeks zit erop.
Ik was heel erg nerveus voor de eerste wedstrijd in Idre Fjäll.
Het is mijn eerste wedstrijd op dit niveau en als jonkie kijk je toch tegen de grote meesters op.
Het viel me heel erg tegen, het was koud, ijzig parcours en veel klimmen en flinke afdalingen.Het was heel fijne sneeuw die naar beneden kwam en die adem je dan in.
Het was de IBU Cup 10 km sprint mannen en 7 1/2 km sprint vrouwen.
Er waren 110 mannen en 83 vrouwen aan de start.
Herbert (23 jaar)73e, 1-1 30.24.4
Luciën (18 jaar) 93e 0-2 ,32.33.8
Joël (20 jaar) 99e 0-2 ,33.13.6
Dan ik (17 jaar) als 108e 1-4, 37.40.0
Mijn 2e schietbeurt was dus pet.
Ilonca (17 jaar) was 82e 0-3 , 32.00.6
De 2e wedstrijd was ook sprint 10km en 7 1/2 km voor de vrouwen
er waren 69 vrouwen en 99 mannen aan de start
Herbert 51e, 1-1 , 32.21.6
Joël 61e, 0-0 , 33.25.7
Luciën 67e, 0-1 , 34.24.6
Ikke 86e, 0-2 , 37.40.5
Ilonca 65e, 1-0 , 35.26.1

Ik had in de eerste wedstrijd een blessure opgelopen waardoor ik later ook nog gevallen ben (met stok tussen mijn benen) niet echt plesant.
In de tweede wedstrijd liep ik met mijn blessure en was niet ontevreden met het gelopen resultaat.

Ik ben van de week alweer doorgereisd naar Obertilliach waar ik de Austria Cup/Alpencup liep.
De eerste wedstrijd sprint 7 1/2 km
33e, 1-3, 26.22.0
de tweede wedstrijd sprint 10 km
33e, 1-3-3-0, 37.36.9
Ik ben ontevreden met de schietresultaten maar wel tevreden met het feit dat ik ondanks mijn slechte schieten ik in de laatste schietbeurt toch 0 kon schieten. Ik kan dus mentaal wel terug komen.
Mijn resultaten zijn veel beter dan vorig jaar en dit wordt mijn eerste complete biatlonwedstrijdseizoen.
Ik kom nog veel te kort maar zie vooruitgang.
Ik kreeg wel de felicitaties van de Oostenrijkse trainers die vonden namelijk mijn leistung in Zweden wel zeer goed voor een jonkie.
Jannick
Vroeg opgestaan en het had flink gesneeuwd en sneeuwde nog steeds.
We gaan naar Obertilliach om Jannick op te halen en kunnen dan gelijk de wedstrijd zien.
We houden flinke sneeuwval tot aan de Tauerntunnel, na de tweede tunnel de Katzbergtunnel is het supermooi weer en droog. In Obertilliach zijn het prachtige omstandigheden maar wel koud. We waren precies op tijd voor de wedstrijd waar Jannick in startte. Het is een Austria en Alpencup. Er zijn veel nationaliteiten daardoor. Jannick loopt voor de Austria Cup en komt uit voor Oostenrijk, hij had ook uit kunnen komen in de Alpen Cup maar dan had Nederland hem in moet en schrijven en was hij voor Nederland gestart. Ik vind persoonlijk dat hij het veel beter doet dan vorig jaar en ik zie dat het mentaal veel beter gaat.Het was vandaag sprint 10km Hij schoot vandaag 1-3-3-0
Mentaal krijg je een dreun als je slecht schiet en dat deed hij 2x met 3-3 maar hij wist zich te herstellen en schoot in de laatste beurt een 0 en liep een goede slotronde.
Zelf was hij uiteraard zeer ontevreden met het resultaat maar ik zie veel verbetering ten opzichte van vorig jaar. Het seizoen is nog lang.
Jannick sliep met Wolfgang, Ulla, Felix en nog een meisje op het politiebureau. Hij heeft samen met Ulla gekookt.Op de heenreis hadden ze boodschappen gedaan. de kosten waren maar 15 euro pp pd. Die krijgt Jannick dan ook nog terug van WSV Ramsau.Hij had het erg naar zijn zin. Ze waren blij dat het alpine skien afgezegd was want ze hadden maar 2 tv zenders orf 1 en 2. En toen het skien niet doorging kwam er tenminste een leuke film die ze konden kijken.
Jannick reed met het atleten busje rond en ik verbaas me steeds hoe makkelijk hij overal mee rijdt.
Wolfgang vond het jammer dat Jannick eerder weg moest want nu moet hij zelf het busje terug rijden. Hij heeft Jannick ook heen laten rijden.
Jannick heeft dienst als Sanitäter op het openingsconcert van het Planaiseizoen. Hij is gek op Kidrock die daar optreed. Hij heeft ook nog eens dienst in de VIP ruimte, waar de kaartjes 140 euro kosten en dat is uiteraard tof. Het duurt wel tot minimaal 1 uur vannacht en hij kan meerijden naar Ramsau dus Jan hoeft er niet uit. Hoop wel dat het niet al te glad is want dat was het net al bij het heen gaan. Het sneeuwt hier nog steeds.

8 december 2008 12:19 | Door: Jeannette in Auffach Ja, fijn he, die schotel : wij hebben ook genoten van het Sinterklaasfeest met Paul de Leeuw, want zoiets mis je hier toch wel