Goh toch nog sneeuw

Oostenrijk, Schladming

De dag begon koud maar het zag er goed uit. Ik ging met Ingrid mee naar Schladming en ben daar met Theresa gaan wandelen terwijl Ingrid haar gesprek op haar werk had. Ze moet in mei weer gaan werken na 20 maanden Karenz. Ze moeten je terug nemen maar je weet nooit wat ze je aanbieden.Toen we in Schladming aankwamen bleek het glad te zijn maar gelukkig al snel door de zon werd het warm. Bij de speelgoedwinkel hebben ze de etalage helemaal op wintersport ingericht. Een berg met een prachtige kabelbaan die uiteraard ook werkt, sneeuwkannonnen, skiers, verschilende gondels en stoeltjesliften ,pistebullys gewoon geweldig.
Theresa kon geen genoeg ervan krijgen om er naar te kijken. Er kwam een man met zijn zoon naast ons staan en ze begon in haar eigen taaltje enthousiast tegen hen te praten en te wijzen- deze mensen moesten heel hard lachen om haar.
Toen zijn we ook nog de speelgoedwinkel ingegaan en daar stond een Furby , nou daar kreeg ze ook geen genoeg van, elke keer als de oogjes open gingen en dat ding begon te praten of een liedje zingen was ze totaal in de ban. Tja maar 85 euro ervoor??
Toen zag ik zo´n babyflesje hangen , zo een als je het op de kop houdt dan loopt het leeg en gewoon weer vol. Ik heb een babybornflesje bij de pop maar daar zit een hele lange spitse harde punt aan en ik vind het een gevaarlijk ding dus deze maar gekocht. Dat is natuurlijk ook weer een uitdaging want ze snapt maar niet waar het blijft en waarom het weer vult.
Terwijl we daar nog stonden kwam mama eraan gelopen, die helemaal blij en vol enthousiasme was. Ze gaat werken op de babyafdeling en ik dacht 3 volle dagen van 12 uur per week. Ze wordt daar de vervanging voor iemand die met Karenz gaat. Ze moet de 19e mei beginnen en dan heeft Jannick 2 weken vakantie en daarna komen opa en oma in het spel. Ze kon ook meer dagen en dan kortere gaan werken maar dan ben je meer weg dan zo. En nu kan deels Jannick voor Theresa zorgen en wij het deel dat ze niet kunnen oplossen. Ze heeft uiteraard dan ook nachtdiensten en dan is papa thuis.
Dus de Arbeit van Jannick en Ingrid gaan beide goed nu de woning nog. Ik weet het je mag al blij zijn met het feit dat ze beide werk hebben maar wonen is toch ook heel belangrijk en als het met het werk goed zit is het met een woning kopen in ieder geval makkelijker.
In de middag voelde ik me niet goed barstende koppijn maar dat zal wel door de Föhn komen.