Ruhetag

Werd vanochtend wakker van herrie boven mijn hoofd, bleek Jannick op de zolder iets aan het zoeken te zijn. Ze hebben vandaag de doop van Leonie de dochter van Edith het zusje van Ingrid. Ze hadden de doopkleding van Theresa nodig en dat was op de zolder ergens opgeruimd. Maar toch gevonden. Ingrid ziet er nog steeds niet uit met dat dikke gezicht.

Het weer is echt omgeslagen . Het begon gisteravond met regenen , ik bedoel hozen en doet het nog steeds. Het is donker en somber en gelukkig hebben we nu cv die zeer aangenaam verwarmd zonder dat de radiatoren heet worden. Ik lig al een poosje op de bank lekker tv hangen, koppie koffie erbij , een kat aan elke zijde wat wil je nog meer.

We hadden vandaag restjesdag. Ik had courgetteschotel van gisteren over en witte rijst. Van een heel klein beetje rauw gehakt dat ik gisteren over had een lekkere gehaktschotel gemaakt met restjes brood en ketchap. Een hele rijpe advocado met restant zure room en kruiden, een overheerlijke dipsaus voor vanavond. Zo hoef je niets weg te gooien en het smaakt allemaal heerlijk.

Na het eten is Jan alvast een hoge badkamerkast en een lage in elkaar gaan zetten. Die wisselen we dan ook alvast om met de oude die er staan dat ruimt alvast 2 dozen vanuit mijn slaapkamer en het scheelt werk als we aan de badkamer beginnen. De oude kasten zijn er 2 nog mooi en ik kijk of ze op de Tauschburse kwijt raak en de hoge is oud die stond hier al maar misschien wil iemand hem wel voor niets hebben.

De trouwringen van Ingrid en Jannick gaan terug naar de juwelier, het wit gouden deel krast heel erg, ze hadden al contact en dat zou niet mogen dus stuurt de juwelier ze terug. Volgens mij was dit voor Ingrid het 3e wat deze week mis ging dus ik denk dat het nu weer helemaal goed moet gaan.

Waar we eigenlijk al op zaten te wachten, de oproep voor Jannick is gekomen van het RK. Hij vertrekt morgen voor dag en dauw met een hulpconvooi naar Wenen. Hij gaat daar 24 uur hulpverlenen aan de vluchtelingen om de hulpverleners die daar momenteel aan het werk zijn te gaan ontlasten zodat die kunnen rusten en slapen. Vandaag duizenden mensen in Oostenrijk over de grens gekomen en er komen er nog duizenden aan. Ik ben trots op Jannick , ik ben trots op al die mensen die zich vrijwillig inzetten om deze mensen te helpen.
Hij had toevallig 2 dagen vrij dus geen belemmering om te gaan.