Schrikkeldag

Montag 29.Februar Schrikkeldag

Om 8 was Theresa wakker, het ritueel tot half 9 en dan bij Papa en Mama gebracht.
Jannick was vannacht rond half 2 thuis dus uitgeslapen was hij vast niet.
Heb hem wel even gezien vanmorgen want hij kwam gedag zeggen.
Voor ons een rustige dag zonder die kleine rotzooimaker en praatjesmaker.
Vanmorgen eerst de voorraadkasten opgeruimd , we hebben sinds we hier wonen minder voorraad want hier kunnen we nog even snel iets kopen en dat ging in de Sölk niet. Dus ik probeer ook meer uit de voorraad te eten. Moest nu wel even orde op zaken stellen anders heb je geen idee wat je nog hebt. Dus eigenlijk ook een voorjaarsklusje.
Vandaag heeft het in de morgen flink geregend maar in de middag toch af en toe een flauw zonnetje. Er wordt nog steeds sneeuw voor deze week opgegeven , we zullen het zien.
De post bracht weer een grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr van het Zorginstituut. Geloof het of niet ondanks dat we alles geregeld hebben met het Zorginstituut of we even binnen 14 dagen alles willen betalen.
Morgen weer een dag vandaag een bericht naar het Zorginstituut gestuurd en toch maar weer eens raad vragen bij de Onbudsvrouw die hierbij geholpen heeft want het schiet niet echt op.
Begin van het jaar altijd jaarlijkse rekeningen, in ieder geval zijn die nu allemaal weg dankzij het eerste deel teruggave van de belastingdienst. Nu hopen dat de rest ook snel komt. Jan kreeg nog bericht van zijn autoverzekering nog niet helemaal begrepen wat er nou precies mee was maar ze hadden Jan benadeeld en nu hebben ze het verrekend met iets anders ?? Jannick maar even naar kijken of hij het snapt.
Nooit mijn favoriete bezigheid administratieve zaken vooral als je het gevoel hebt dat je veel dingen voor de kat zijn …........................doet.
Jan was al vroeg naar zijn werk had ook het appartement daar te doen. Tja alle beetjes helpen denk ik dan maar.
Nu aan het plannen wanneer we richting Wenen kunnen voor de aanvraag van onze paspoorten. Toch een behoorlijk kostenpost. Benzine, tol, vignet, overnachting, parkeerkosten, paspoort, pasfotos portokosten, uittreksels vanuit Nederland, papieren Nederlanderschap gemeentehuis hier, Ongeveer een 330 euro minimaal. En dan heeft Jan deze keer zijn paspoort gratis want dat hebben we al uitgegeven . Kan alleen nog geen afspraak maken want tja eerst moeten de papieren uit Nederland binnen komen. En dan kan ik ook pas een hotel boeken en kan Jan pas vrij vragen.
Misschien dat we nog iets samen met Jannick kunnen regelen die moet nog steeds een paspoort voor Theresa vernieuwen, ze heeft een andere achternaam gekregen door hun huwelijk. Als we samen kunnen scheelt dat beduidend kosten en Jannick heeft geen probleem met zo´n eind heen en weer rijden dus scheelt een overnachting.
Ik moet wel want mijn paspoort loopt de 23. af. Theresa heeft in ieder geval haar Oostenrijkse paspoort en Jan zijn tijdelijke.
Voordeel van schrikkeldag extra tijd om dingen te doen.