Hieperdepiep hoera , ik ben jarig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oostenrijk, Kleinsölk

8 december

Gisteravond al een genoeglijke avond samen met Jan doorgebracht, glaasje wijn, een kaarsje wat lekkers daarbij. Vanmorgen de voorbereidingen voor de fondue gedaan.
Vanmorgen was ook de adventbasar van het jeugd rode kruis bij hotel Post in Ramsau. Normaal gaan we altijd maar het weer was ons echt te slecht. Jannick was daar wel en belde welke lotnummers ik wilde en dat was weer een goede hand met een magnum fles sekt en wat andere kleine geschenkjes. Jannick heeft ook mijn hooglandrunderen vlees opgehaals bij de Fürsterhof.
Alleen voor de fondue voor vandaag want mijn andere vlees voor de kerst komt er nog aan.
Ze hebben echt de lekkerste biefstuk.
Dan kwam hij samen met Ingrid , ik ben erg blij met mijn cadeau, de nieuwe cd van Hubert von Goisern, Entweder und oder. En de heerlijke zelfgemaakte verjaardagstaart van Ingrid.
We zijn gaan fonduen en daarna is Jannick een poos gaan slapen want hij moet vanavond taxirijden en dat had hij vannacht ook gedaan tot 4 uur. Morgen werkt hij dan weer voor Reini want die cursisten hadden speciaal naar hem gevraagd. Zondag zou hij ook werken voor Reini maar door de Worldcup Noordse combinatie is alles daar afgesloten.
In Ramsau zijn nu alle loipen gespoord.
We gaan zo koffie drinken en de taart aansnijden In de middag stopte het met sneeuwen en klaarde het op, de zon kwam zelfs even door. Wel waaide het nog superhard maar ook dat nam steeds meer af.
Ik kreeg net bericht van de wereldomroep dat ik met mijn ingezonden foto met als thema st nicolaas vieren in het buitenland een prijs heb gewonnen. Vol verwachting klopt mijn hart...........Ik krijg het thuis gestuurd.