34 weken

Oostenrijk, Kleinsölk

30 augustus
34 weken en mijn moeder is bang dat als ze op vakantie zijn het gebeurd.
Jannick

Donnerstag 30 August
Bischof Felix zeigt an, was wir viertzig Tag lang für Wetter ha`n
Opnieuw een warme zonnige dag, en tot in de avond geen Gewitter. Maar voor morgen geven ze non stop regen op en de komende dagen weer extreem. We gaan op tijd op vakantie denk ik.
Maar zonder mijn nieuwe camera.......sip. Ik kon er voor kiezen om het bij een afhaalpost te laten bezorgen dat gaat sneller tenminste dat is normaal zo. Ik kon kiezen Haus, Schladming of Ramsau nou Haus is het dichtste bij. Ik zag vandaag dat het 2 dagen geleden uit gegaan was. Dus ik heb geprobeerd te bellen na 45 in de wacht opgegeven dan nadat ik even in Schladming was langs Haus gegaan maar ik kon de winkel niet vinden . Gaan vragen bij het gemeentehuis en dan blijkt het al een half jaar weg te zijn. Lekker slim om dan daar pakjes te laten bezorgen. Dus vanavond weer gebeld en deze keer lukte het wel en ze veranderen het adres en het komt nu per post maar niet meer op tijd voor mijn vakantie. Ik heb Jannick gevraagd of hij aan Ingrid kan vragen of ik haar camera kan lenen. Ik neem die van mij wel mee. Maar daar kan ik niet van op aan.
Dan ergernis om dat mijn site nog steeds niet loopt kan veel functies nog steeds niet gebruiken.Ik kan geen filmpjes erop zetten en die er opstaan kunnen niet bekeken worden. Mijn eigen wisselende fotos staan er niet boven . Linkjes werken niet of terug en volgende niet. Nu ben ik hard aan het fotoboeken maken omdat ik ruimte nodig heb voor fotos van de komende vakantie.
Heb ik het helemaal in elkaar komt het proefexemplaar niet te voor schijn en kan ik dus niet definitief bestellen. Van de week werkte het nog wel want ik heb al een album gemaakt en besteld. Straks nog een keer proberen anders nog een keer naar Nederland bellen want als het niet gaat lukken willen ze me extra fotoruimte ter beschikking stellen.

Van middag nog een leuk klusje gedaan, de houtoven in de keuken stinkt elke keer naar roet dus heb ik hem uit elkaar gehaald om schoon te maken en dat was nodig. Ik heb een dikke laag as eruit geschept en Jan heeft de roetzuiger van Hannes gehaald om alles schoon te zuigen. Het was een roetig karweitje en nadat hij in elkaar zat was er nog wel wat schoon te maken in de keuken. Maar helemaal blij dat het weer erop zit. En het stonk niet meer. De stookkanalen worden 4x per jaar gereinigd door de schoorsteenveger. Het stookweer komt er weer aan. Jannick vertelde dat bij de Giglachsee ook al sneeuw was! (2000 m)
Heb vandaag gelezen dat Malcolm problemen met zijn nieren heeft en niet voor de eerste keer maar al 3 jaar. Ik wist het niet en maak me best zorgen. Het gaat hem geloof ik wel goed met de medicatie maar die heeft vervelende bijwerkingen. Hoop in ieder geval dat het hem beter gaat.
Hij heeft een schattig klein hondje , geen idee wat het er voor eentje is .Maar zo leuk en lief.

de sneeuwgrens kunnen we al zien!!!!!! en het zakt nog steeds-