Jan op controle

Oostenrijk, Liezen

Vrijdag 14 september
Jan is naar de uroloog geweest en alles was goed , hij moet over een maand weer. Voorlopig nog niets doen. Ook niet sporten. Dat zal wel januari worden voor hij zelf weer mag sporten.
Vandaag had mijn vader jarig geweest.

De helicopters vliegen af en aan, ze voederen de dieren die in de bergen zijn ingesneeuwd. Ze landen even voorbij ons en stijgen daar ook weer op.
Het is een tragedie, duizenden schapen zijn dood. De lammeren hebben het niet overleeft, er was een meter sneeuw gevallen. Er zijn beesten in lawines geraakt. Ook paarden zijn het dupe geworden. De boeren hebben de weersverwachting in de wind geslagen, ze dachten dat het een beetje zou sneeuwen. Er zijn beesten levend gevonden die geen poten meer hadden. Er zijn veel dieren met helicopters naar beneden gehaald en er wordt gevoerd. Maar voor een kwart kwam het te laat.

Ik ben al de hele week niet fit, en na het boodschappen doen ging ik echt onderuit.

Jannick had vandaag rolskitest van de ÖSV, hij heeft het goed gedaan.
Thuisgekomen was hij ook niet lekker.