Dagje Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Donnerstag 27.November
Eindelijk weer een mooie zonnige dag, vooral lekker als je al vroeg op pad moet. Ik had mijn afspraak om 9 uur in Salzburg. Liep uiteraard zoals gewoonlijk uit.
Keek wel even op mijn neus want waar het normaal was , was het nu niet ook de receptie niet dus naar de receptie die ik wel zag en ik was wel in het goede gebouw. Ik moest alleen nu op de endoscopie zijn en dat is heel groot op de eerste verdieping, er was een enorme hal die helemaal vol stond met bedden met mensen die een endoscopie hadden gehad. Dacht eerst nog het is toch wel goed en ja ik had daar een afspraak met de arts. Goed gesprek gehad, hij keek erg beteuterd toen hij om het Befund vroeg en ik hem zei dat die arts geen Befund kan maken zonder vorig Befund. Hij zei nog hij moet maar ja de beelden waren schijnbaar ook niet geweldig en ik moet dus nog een keer maar dan in Salzburg- Ik word gebeld wanneer ze weten welke onderzoeken wanneer kunnen plaats vinden en het zou ook nog kunnen dat ik opgenomen word. Er moet een endoscopie worden uitgevoerd om de Pancreas te bekijken en ik moest vandaag nog bloed laten afnemen. Dus daar ook weer lang wachten en de laborante zei me al het is erg veel wat afgenomen moest worden. Eerste maal prikken een paar buisjes en stop , mijn andere arm was niet te gebruiken door het infuus wat ik had met contrastmiddel, dus mijn hand weer een paar maar weer niet genoeg en alle buisjes waar niet genoeg in kwam moesten ook opnieuw gedaan worden dus mijn andere hand, wat me erg pijn deed maar uiteindelijk allemaal gevuld. Ondertussen voelde ik dat mijn bloeddruk erg laag werd dat gemeld en er werd gelijk actie ondernomen,benen helemaal hoog , ramen open en wat te drinken.
Eerst mocht ik niet weg maar ik zei haar dat het voor mij normaal is en als ik even buiten kan lopen ik opknap. Moest verzekeren dat ik terug zou komen als ik niet opknapte maar dat deed ik wel tijdens de wandeling terug naar de auto- Was pas na half 12 klaar dus heel veel tijd hadden we niet meer.
Dan samen met Jan naar Ikea eerst maar wat warms gegeten en daarna mijn laatste schuifgordijnen met lijsten gekocht, en eindelijk mijn laatste handgreepje voor de keuken. Nog wat Kleinkram gekocht en klaar. Al met al nog een heel bedrag en dan voelt het lekker dat ik nog een Ikeacard met geld erop had. We kregen geen geld terug toen wij overige zaken hadden terug gebracht maar werd alles op een card gezet die dan gebruikt kan worden als je weer inkopen doet. Had het al een hele poos en gelukkig niet vergeten dat ik die nog had.
Waren toch pas om half 4 thuis, dus Jan alweer omkleden en naar zijn werk. Ingrid had bij de post een kaart van de familie Maaijen voor ons daar zit altijd een papier bij met alle gebeurtenissen in het afgelopen jaar. Ik had het vluchtig gezien en daarna konden we het niet meer vinden geen idee waar het gebleven is. Ik heb zelfs de weg gegooide papiertjes nog doorgekeken. Maar niet gevonden. Misschien vindt Ingrid het nog maar met Theresa in de buurt??
Toen we bijna thuis waren hoorde we het brandweer alarm afgaan maar dat was dus voor het afscheid van de buurman. Jannick was nog steeds niet thuis en vanavond ook nog niet.